Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8738
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorШиделко, А.В.-
dc.contributor.authorShydelko, A.V.-
dc.contributor.authorORCID ID: 0000-0003-4789-0445-
dc.contributor.authorЛялюк, Г.М.-
dc.contributor.authorLialiuk, H.M.-
dc.contributor.authorORCID ID: 0000-0002-4819-6247-
dc.date.accessioned2025-05-15T08:38:43Z-
dc.date.available2025-05-15T08:38:43Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.issn2708-7530-
dc.identifier.urihttps://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8738-
dc.descriptionШиделко А.В. Емоційний інтелект й академічна успішність учнів: теорія та практика / Шиделко Анна Володимирівна, Лялюк Галина Миколаївна // Наукові перспективи. - 2025. - № 1(55). - С. 2005-2017.uk_UA
dc.description.abstractРозглянуто взаємозв’язок між емоційним інтелектом (ЕІ) та академічною успішністю учнів в умовах сучасної освітньої практики. Акцентовано на важливості емоційного інтелекту як одного з визначальних факторів, що впливає на навчальну діяльність учнів. Емоційний інтелект, який містить здатність до самосвідомості, самоконтролю, емпатії та соціальних навичок, відіграє значну роль у формуванні мотивації, зниженні стресу, а також у розвитку взаємостосунків, що є важливими для успішного навчання. Проаналізовано теоретичні моделі емоційного інтелекту, зокрема найбільш поширену модель Д. Гоулмана, яка виділяє п’ять основних компонентів ЕІ: самосвідомість, самоконтроль, мотивація, емпатія та соціальні навички. Зосереджено увагу на значенні кожного з цих компонентів для навчального процесу, що включає як індивідуальні, так і групові аспекти взаємодії учнів. Висвітлено вплив емоційного інтелекту на рівень стресу та тривоги учнів, які часто є перешкодами на шляху до академічної успішності. Наголошено на важливості розвитку емоційного інтелекту в освітніх програмах, зокрема через інтеграцію тренінгів та спеціальних курсів, що сприяють розвитку емоційної компетентності учнів. На основі численних досліджень розглядаються методи оцінювання рівня емоційного інтелекту учнів і їх вплив на корекцію навчального процесу. Однією з важливих тем є впровадження педагогічних стратегій, які допомагають формувати та підтримувати емоційну компетентність у школярів. Це включає застосування вправ на розвиток емпатії, управління емоціями, а також на підтримку здорового емоційного клімату в класі. Крім того, стаття висвітлює важливість підготовки педагогів до роботи з емоціями учнів та використання науково обґрунтованих методик для розвитку емоційного інтелекту. Таким чином, стаття надає цілісне розуміння того, як емоційний інтелект може впливати на академічну успішність учнів, а також пропонує практичні рекомендації для психолого-педагогічної практики, спрямовані на розвиток емоційної компетентності та ефективне використання цього потенціалу в освітньому процесі. The relationship between emotional intelligence (EI) and students’ academic achievement in modern educational practice is examined. The importance of emotional intelligence as a key factor influencing students’ learning activities is emphasized. Emotional intelligence, encompassing self-awareness, self-regulation, empathy, and social skills, plays a significant role in shaping motivation, reducing stress, and developing interpersonal relationships, all crucial for successful learning. Theoretical models of emotional intelligence are analyzed, particularly Daniel Goleman’s widely recognized model, which identifies five main components of EI: self-awareness, self-regulation, motivation, empathy, and social skills. The significance of each component for the educational process, including both individual and group interactions among students, is highlighted. The impact of emotional intelligence on students’ stress and anxiety levels, which often hinder academic success, is discussed. The necessity of incorporating emotional intelligence development into educational programs is underscored, specifically through integrating training sessions and specialized courses that enhance students’ emotional competence. Based on numerous studies, methods for assessing students’ emotional intelligence levels and their influence on adjusting the educational process are considered. A key topic is the implementation of pedagogical strategies that help cultivate and maintain emotional competence in students. This includes exercises aimed at developing empathy, emotion management, and fostering a healthy emotional climate in the classroom. Additionally, the article emphasizes the importance of preparing educators to work with students’ emotions and employing scientifically grounded methodologies for developing emotional intelligence. Thus, the article provides a comprehensive understanding of how emotional intelligence can affect students’ academic achievement and offers practical recommendations for psychological and pedagogical practice aimed at developing emotional competence and effectively utilizing this potential in the educational process.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherНаукові перспективиuk_UA
dc.relation.ispartofseries;1-
dc.subjectемоційний інтелектuk_UA
dc.subjectакадемічна успішністьuk_UA
dc.subjectемоційна компетентністьuk_UA
dc.subjectпедагогічні стратегіїuk_UA
dc.subjectмотиваціяuk_UA
dc.subjectстресuk_UA
dc.subjectемпатіяuk_UA
dc.subjectнавчальний процесuk_UA
dc.subjectemotional intelligenceuk_UA
dc.subjectacademic achievementuk_UA
dc.subjectemotional competenceuk_UA
dc.subjectpedagogical strategiesuk_UA
dc.subjectmotivationuk_UA
dc.subjectstressuk_UA
dc.subjectempathyuk_UA
dc.subjecteducational processuk_UA
dc.titleЕмоційний інтелект й академічна успішність учнів: теорія та практикаuk_UA
dc.title.alternativeEmotional intelligence and academic achievement of students: theory and practiceuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Шиделко 1.pdf277,03 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.