Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8750
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Шиделко, А.В. | - |
dc.contributor.author | Shydelko, A.V. | - |
dc.contributor.author | ORCID ID: 0000-0003-4789-0445 | - |
dc.contributor.author | Головач, Т.М. | - |
dc.contributor.author | Holovach, T.M. | - |
dc.contributor.author | ORCID ID: 0000-0002-6665-4416 | - |
dc.date.accessioned | 2025-05-22T10:23:16Z | - |
dc.date.available | 2025-05-22T10:23:16Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.issn | 2708-7530 | - |
dc.identifier.uri | https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8750 | - |
dc.description | Шиделко А.В. Медіа та їхній вплив на психологічні особливості сприйняття соціальної реальності / Шиделко Анна Володимирівна, Головач Тетяна Миколаївна // Наукові перспективи. - 2025. - № 3(57). - С. 1641-1649. | uk_UA |
dc.description.abstract | У статті розглянуто соціально-психологічні аспекти впливу медіа на сприйняття соціальної реальності. Проаналізовано ключові механізми, через які інформаційний простір формує уявлення особистості про дійсність, змінює когнітивні процеси, емоційні реакції та поведінкові стратегії. Особливу увагу приділено маніпулятивним технікам, які застосовуються в медіаконтенті для формування суспільної думки та регулювання соціальних настроїв. Охарактеризовано феномени інформаційного перевантаження, ефекту первинності, фреймінгу та емоційного зараження, які визначають характер засвоєння інформації. Досліджено механізми поширення дезінформації через соціальні мережі та її вплив на масову свідомість, що сприяє викривленому сприйняттю реальності. Виокремлено ризики когнітивних спотворень, які виникають під впливом сенсаційних новин, конспірологічних теорій та пропагандистських меседжів. Висвітлено вплив цифрових алгоритмів на формування інформаційних бульбашок, що знижують здатність особистості критично оцінювати отриману інформацію. Значну увагу приділено аналізу емоційних реакцій аудиторії на контент, що містить маніпулятивні елементи. Розглянуто особливості впливу тривожних новин та негативного медіафону на психологічний стан людини, а також механізми формування медіазалежності. Доведено, що некритичне споживання інформації сприяє формуванню викривленого уявлення про соціальну реальність, посиленню суспільної поляризації та соціальної напруги. Обґрунтовано необхідність розвитку критичного мислення та медіаграмотності для мінімізації негативного впливу інформаційного середовища на соціально-психологічні процеси. Визначено ефективні стратегії інформаційної гігієни, що сприяють збереженню психологічного благополуччя особистості та суспільства в умовах постійного медійного впливу. The article examines the socio-psychological aspects of media influence on the perception of social reality. The key mechanisms through which the information space shapes an individual's perception of reality, alters cognitive processes, emotional reactions, and behavioral strategies are analyzed. Special attention is paid to manipulative techniques used in media content to shape public opinion and regulate social moods. The phenomena of information overload, primacy effect, framing, and emotional contagion, which determine the nature of information assimilation, are characterized. The mechanisms of disinformation spread through social networks and its impact on mass consciousness, contributing to distorted perceptions of reality, are explored. The risks of cognitive distortions arising under the influence of sensational news, conspiracy theories, and propaganda messages are highlighted. The influence of digital algorithms on the formation of information bubbles, which reduce an individual's ability to critically evaluate received information, is addressed. Significant attention is given to analyzing audience emotional reactions to content containing manipulative elements. The effects of anxiety-inducing news and negative media backgrounds on an individual's psychological state, as well as the mechanisms of media addiction formation, are examined. It is proven that uncritical consumption of information contributes to the formation of a distorted perception of social reality, intensifies social polarization, and increases societal tension. The necessity of developing critical thinking and media literacy to minimize the negative impact of the information environment on socio-psychological processes is substantiated. Effective strategies for information hygiene are identified, promoting psychological well-being in the face of constant media influence. | uk_UA |
dc.language.iso | other | uk_UA |
dc.publisher | Наукові перспективи | uk_UA |
dc.relation.ispartofseries | ;3 | - |
dc.subject | медіа | uk_UA |
dc.subject | соціальна психологія | uk_UA |
dc.subject | сприйняття реальності | uk_UA |
dc.subject | когнітивні спотворення | uk_UA |
dc.subject | дезінформація | uk_UA |
dc.subject | емоційний вплив | uk_UA |
dc.subject | маніпулятивні технології | uk_UA |
dc.subject | критичне мислення | uk_UA |
dc.subject | медіаграмотність | uk_UA |
dc.subject | інформаційні бульбашки | uk_UA |
dc.subject | media | uk_UA |
dc.subject | social psychology | uk_UA |
dc.subject | perception of reality | uk_UA |
dc.subject | cognitive distortions | uk_UA |
dc.subject | disinformation | uk_UA |
dc.subject | emotional influence | uk_UA |
dc.subject | manipulative technologies | uk_UA |
dc.subject | critical thinking | uk_UA |
dc.subject | media literacy | uk_UA |
dc.title | Медіа та їхній вплив на психологічні особливості сприйняття соціальної реальності | uk_UA |
dc.title.alternative | Media and their influence on the psychological aspects of social reality perception | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Шиделко, Головач.pdf | 230,55 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.