Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8750
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorШиделко, А.В.-
dc.contributor.authorShydelko, A.V.-
dc.contributor.authorORCID ID: 0000-0003-4789-0445-
dc.contributor.authorГоловач, Т.М.-
dc.contributor.authorHolovach, T.M.-
dc.contributor.authorORCID ID: 0000-0002-6665-4416-
dc.date.accessioned2025-05-22T10:23:16Z-
dc.date.available2025-05-22T10:23:16Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.issn2708-7530-
dc.identifier.urihttps://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8750-
dc.descriptionШиделко А.В. Медіа та їхній вплив на психологічні особливості сприйняття соціальної реальності / Шиделко Анна Володимирівна, Головач Тетяна Миколаївна // Наукові перспективи. - 2025. - № 3(57). - С. 1641-1649.uk_UA
dc.description.abstractУ статті розглянуто соціально-психологічні аспекти впливу медіа на сприйняття соціальної реальності. Проаналізовано ключові механізми, через які інформаційний простір формує уявлення особистості про дійсність, змінює когнітивні процеси, емоційні реакції та поведінкові стратегії. Особливу увагу приділено маніпулятивним технікам, які застосовуються в медіаконтенті для формування суспільної думки та регулювання соціальних настроїв. Охарактеризовано феномени інформаційного перевантаження, ефекту первинності, фреймінгу та емоційного зараження, які визначають характер засвоєння інформації. Досліджено механізми поширення дезінформації через соціальні мережі та її вплив на масову свідомість, що сприяє викривленому сприйняттю реальності. Виокремлено ризики когнітивних спотворень, які виникають під впливом сенсаційних новин, конспірологічних теорій та пропагандистських меседжів. Висвітлено вплив цифрових алгоритмів на формування інформаційних бульбашок, що знижують здатність особистості критично оцінювати отриману інформацію. Значну увагу приділено аналізу емоційних реакцій аудиторії на контент, що містить маніпулятивні елементи. Розглянуто особливості впливу тривожних новин та негативного медіафону на психологічний стан людини, а також механізми формування медіазалежності. Доведено, що некритичне споживання інформації сприяє формуванню викривленого уявлення про соціальну реальність, посиленню суспільної поляризації та соціальної напруги. Обґрунтовано необхідність розвитку критичного мислення та медіаграмотності для мінімізації негативного впливу інформаційного середовища на соціально-психологічні процеси. Визначено ефективні стратегії інформаційної гігієни, що сприяють збереженню психологічного благополуччя особистості та суспільства в умовах постійного медійного впливу. The article examines the socio-psychological aspects of media influence on the perception of social reality. The key mechanisms through which the information space shapes an individual's perception of reality, alters cognitive processes, emotional reactions, and behavioral strategies are analyzed. Special attention is paid to manipulative techniques used in media content to shape public opinion and regulate social moods. The phenomena of information overload, primacy effect, framing, and emotional contagion, which determine the nature of information assimilation, are characterized. The mechanisms of disinformation spread through social networks and its impact on mass consciousness, contributing to distorted perceptions of reality, are explored. The risks of cognitive distortions arising under the influence of sensational news, conspiracy theories, and propaganda messages are highlighted. The influence of digital algorithms on the formation of information bubbles, which reduce an individual's ability to critically evaluate received information, is addressed. Significant attention is given to analyzing audience emotional reactions to content containing manipulative elements. The effects of anxiety-inducing news and negative media backgrounds on an individual's psychological state, as well as the mechanisms of media addiction formation, are examined. It is proven that uncritical consumption of information contributes to the formation of a distorted perception of social reality, intensifies social polarization, and increases societal tension. The necessity of developing critical thinking and media literacy to minimize the negative impact of the information environment on socio-psychological processes is substantiated. Effective strategies for information hygiene are identified, promoting psychological well-being in the face of constant media influence.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherНаукові перспективиuk_UA
dc.relation.ispartofseries;3-
dc.subjectмедіаuk_UA
dc.subjectсоціальна психологіяuk_UA
dc.subjectсприйняття реальностіuk_UA
dc.subjectкогнітивні спотворенняuk_UA
dc.subjectдезінформаціяuk_UA
dc.subjectемоційний впливuk_UA
dc.subjectманіпулятивні технологіїuk_UA
dc.subjectкритичне мисленняuk_UA
dc.subjectмедіаграмотністьuk_UA
dc.subjectінформаційні бульбашкиuk_UA
dc.subjectmediauk_UA
dc.subjectsocial psychologyuk_UA
dc.subjectperception of realityuk_UA
dc.subjectcognitive distortionsuk_UA
dc.subjectdisinformationuk_UA
dc.subjectemotional influenceuk_UA
dc.subjectmanipulative technologiesuk_UA
dc.subjectcritical thinkinguk_UA
dc.subjectmedia literacyuk_UA
dc.titleМедіа та їхній вплив на психологічні особливості сприйняття соціальної реальностіuk_UA
dc.title.alternativeMedia and their influence on the psychological aspects of social reality perceptionuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Шиделко, Головач.pdf230,55 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.