Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/9204
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКудла, М.-А.-
dc.contributor.authorKudla, M.-A.-
dc.date.accessioned2025-11-26T07:51:25Z-
dc.date.available2025-11-26T07:51:25Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttps://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/9204-
dc.descriptionКудла М.-А. Мотивація у структурі навчальної діяльності студентів в умовах кризи та цифровізації / Марія-Анна Кудла // Актуальні проблеми навчання іноземних мов для спеціальних цілей: збірник наукових статей. - Львів: ЛьвДУВС, 2025. - С. 98-108.uk_UA
dc.description.abstractУ статті розглянуто проблему навчальної мотивації студентів у сучасних умовах вищої освіти України. Підкреслено, що конкурентоздатність випускника визначається не лише його інтелектуальними здібностями, а насамперед рівнем і якістю мотивації до навчання. Проаналізовано теоретичні підходи до вивчення внутрішніх та зовнішніх мотивів (теорія самовизначення, концепції самоефективності, досягнень та уникнення невдач, ідея «напрямлених мотиваційних потоків»). Окрему увагу приділено впливу кризових і воєнних обставин на психоемоційний стан та мотиваційну сферу студентів, а також ролі цифрових технологій, гейміфікації та персоналізації навчального процесу у підтримці залученості. Висвітлено взаємозв’язок між індивідуальними мотивами та організаційно-педагогічними чинниками (структура курсу, автономія вибору, зворотний зв’язок, соціальна взаємодія). Обґрунтовано, що немотивація є не ознакою «ліні», а проявом дисгармонії між потребами студента та умовами навчання, і потребує педагогічних інтервенцій. Запропоновано практичні рекомендації щодо підтримки та відновлення мотивації: використання адаптивних підходів, рефлексійних сесій, гейміфікованих завдань, мікровинагород і менторської підтримки. Зроблено висновок, що мотивація є динамічним процесом, що формується у взаємодії особистості, соціального середовища та освітнього контексту, а її розвиток потребує системної педагогічної роботи та чутливого супроводу. The article addresses the issue of students’ learning motivation in the context of modern higher education in Ukraine. It emphasizes that the competitiveness of a graduate depends not only on intellectual abilities but primarily on the level and quality of learning motivation. Theoretical approaches to the study of intrinsic and extrinsic motives are analyzed (self-determination theory, concepts of self-efficacy, achievement and avoidance of failure, the idea of Directed Motivational Currents). Particular attention is paid to the impact of crisis and wartime conditions on students’ psycho-emotional state and motivational sphere, as well as to the role of digital technologies, gamification, and personalization of the learning process in sustaining engagement. The interrelation between individual motives and organizational-pedagogical factors (course structure, autonomy of choice, feedback, and social interaction) is highlighted. It is argued that demotivation is not a sign of “laziness” but rather a manifestation of dissonance between students’ needs and learning conditions, which requires pedagogical interventions. Practical recommendations for supporting and restoring motivation are proposed: the use of adaptive approaches, reflective sessions, gamified tasks, micro-rewards, and mentoring support. The conclusion stresses that motivation is a dynamic process shaped by the interaction of personality, social environment, and educational context, and that its development requires systematic pedagogical work and sensitive support.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherАктуальні проблеми навчання іноземних мов для спеціальних цілей: Збірник наукових статейuk_UA
dc.subjectнавчальна мотиваціяuk_UA
dc.subjectвнутрішні та зовнішні мотивиuk_UA
dc.subjectвища освітаuk_UA
dc.subjectвоєнний контекстuk_UA
dc.subjectгейміфікаціяuk_UA
dc.subjectнемотиваціяuk_UA
dc.subjectосвітні стратегіїuk_UA
dc.subjectlearning motivationuk_UA
dc.subjectintrinsic and extrinsic motivesuk_UA
dc.subjecthigher educationuk_UA
dc.subjectwartime contextuk_UA
dc.subjectgamificationuk_UA
dc.subjectdemotivationuk_UA
dc.subjecteducational strategiesuk_UA
dc.titleМотивація у структурі навчальної діяльності студентів в умовах кризи та цифровізаціїuk_UA
dc.title.alternativeMotivation in the structure of students' educational activities in times of crisis and digitalizationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
ЗБІРНИК 2025 Актуальні проблеми-98-108.pdf291,7 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.