Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1140
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКозирєв, М.П.-
dc.contributor.authorKozyriev, M.P.-
dc.date.accessioned2018-10-09T06:45:03Z-
dc.date.available2018-10-09T06:45:03Z-
dc.date.issued2014-
dc.identifier.issn2311-8458-
dc.identifier.urihttp://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1140-
dc.descriptionКозирєв М.П. Психологічні особливості інтелектуального розвитку підлітків / М.П. Козирєв // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія психологічна. - 2014. - Випуск 2. - С. 81-91.uk_UA
dc.description.abstractРозглянуто суть і природу інтелекту. Виокремлено основні види інтелекту: лінгвістичний, музичний, логіко-математичний, просторовий, тілесно-кінетичний, особистісний, натуралістичний. Проаналізовано етапи розвитку та особливості інтелекту. Досліджено загальний рівень розвитку інтелекту підлітків, його особистісні інтелектуальні властивості, емпіричний взаємозв’язок і кореляцію. The essence and the nature of human intelligence, which is represented as a set of cognitive functions of the individual, his mindset that allows you to creatively learn how to transform reality and man is considered in the article. It is alleged that according to the theory of multiplicity intelligence H. Gardner, no single intelligence, he highlights the main types of intelligence: linguistic, musical, logical and mathematical, spatial, bodily – kinetic, personal and naturalistic. Specific approaches to understanding the nature of intelligence are allocated: a phenomenological (a form of consciousness), genetic (the result of human interaction with nature), sociocultural (the result of socialization and cultural mastery), process and activity (forms of) education (product studies); information (the set of processes of information processing); functional – level (system of cognitive processes), regulatory (self mentalaktyvnsti). Stages of formation of the teenager intellect described in more detail through the stages of Piaget are thought of as sensory-motor preoperative, stage of concrete operations and formal operations stage. It is noted that in adolescence intelligence is characterized by the transition to higher levels of abstract thinking, people are able to consciously master logical operations (analysis, synthesis, comparison, abstraction, concentration, and generalization). Manufactured individual cognitive style cognitive and solving practical problems, forming individual characteristics of intelligence: depth; flexibility; latitude; awareness; independence; sensitivity; criticality, activity; frugality. A study of the general level of intelligence of teens, his personal intellectual properties, the empirical relationship and correlation.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherЛьвДУВСuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПсихологічна;2-
dc.subjectінтелектuk_UA
dc.subjectприродаuk_UA
dc.subjectструктураuk_UA
dc.subjectвиди інтелектуuk_UA
dc.subjectстадії інтелектуального розвиткуuk_UA
dc.subjectпідлітокuk_UA
dc.subjectintelligenceuk_UA
dc.subjectnatureuk_UA
dc.subjecttypes of intelligenceuk_UA
dc.subjectthe stages of intellectual developmentuk_UA
dc.subjecta teenageruk_UA
dc.titleПсихологічні особливості інтелектуального розвитку підлітківuk_UA
dc.title.alternativePsychological features of the intellectual development of teenagersuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2-2014kmpirp.pdf499,12 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.