Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1175
Title: Психолого-педагогічні основи та особливості соціальної роботи з різними типами сімей
Other Titles: Psychological and pedagogical foundations and peculiarities of social work with different types of families
Authors: Марчук, А.В.
Marchuk, A.V.
Keywords: сім’я
типи сімей
функції сім’ї
соціальна робота
соціальна допомога
соціальна реабілітація
соціальний патронаж
family
family types
family functions
social work
social care
social rehabilitation
social patronage
Issue Date: 2014
Publisher: ЛьвДУВС
Series/Report no.: Психологічна;1
Abstract: Розкрито психологічні та педагогічні основи соціальної роботи з сім’ями. Подана типологія сімей, в основу якої покладено якість і характер виконання характерних для них функцій. Розглянуто напрями і зміст соціальної роботи із сім’ями, які потребують соціальної підтримки. Охарактеризовано психолого-педагогічні особливості організації соціальної роботи з різними типами сімей. The psychological and pedagogical foundations of social work with families are revealed. The typology of families which is based on the quality and character of the performance their characteristic functions is suggested. The direction and content of social work with families that need social support is considered. Psychological and pedagogical features of the organization of social work with different types of families are characterized.
Description: Марчук А.В. Психолого-педагогічні основи та особливості соціальної роботи з різними типами сімей / А.В. Марчук, О.М. Кузик // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія психологічна. - 2014. - Випуск 1. - С. 39-47.
URI: http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1175
ISSN: 2311-8458
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
1-2014mavrts.pdf333,96 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.