Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1204
Title: | Психологічні особливості самоактуалізації майбутніх педагогів в процесі навчально-професійної діяльності |
Other Titles: | Psychological features of selfactualization of future teachers in the process of educational-professional activity |
Authors: | Галян, І.М. Halian, I.M. |
Keywords: | мотив мотивація динаміка самоактуалізації зміст самоактуалізації структура самоактуалізації факторний аналіз reason motivation dynamics of selfactualization maintenance of selfactualization structure of selfactualization factor analysis |
Issue Date: | 2013 |
Publisher: | ЛьвДУВС |
Series/Report no.: | Психологічна;2 |
Abstract: | Проаналізовано сутність і структуру самоактуалізації майбутніх педагогів. Висвітлено її динаміку у процесі навчально-професійної діяльності. Констатовано прагнення студентів стати «зсередини спрямованою особистістю», яка б володіла внутрішньою підтримкою та керувалася здебільшого, внутрішніми принципами та мотивацією. Essence and structure of selfactualization of future teachers is analysed. Its dynamics is reflected in the process of educational-professional activity. Aspiration of students to become «from within the directed personality» which would own internal support and follow internal principles and motivation is established. |
Description: | Галян І.М. Психологічні особливості самоактуалізації майбутніх педагогів в процесі навчально-професійної діяльності / М.І. Галян, В.Г. Дуб // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія психологічна. - 2013. - Випуск 2. - С. 88-97. |
URI: | http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1204 |
ISSN: | 2311-8458 |
Appears in Collections: | Наукові публікації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
13gimnpd.pdf | 802,28 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.