Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1222
Title: Історіогенез вивчення брехні у психолого-педагогічних дослідженнях
Other Titles: Historical genesis of study of lies in psychological and educational research
Authors: Майорчак, Н.М.
Maiorchak, N.M.
Keywords: брехня
обман
брехливість
неправдивість
істина
правда
психіка
індивід
lies
deceit
falsehood
falsity
truth
true
psychics
the individual
Issue Date: 2013
Publisher: ЛьвДУВС
Series/Report no.: Психологічна;2
Abstract: Вивченно історіогенез брехні як соціально-психологічного явища. Подано характеристику брехні людини в контексті філософсько-моральних, психолого-педагогічних поглядів. Проаналізовано прояв брехливості як форми поведінки, якості чи риси особистості. Досліджено стійкий, свідомий прояв брехливості в психіці індивіда, його закріплення і повторюваність у структурі особистості. The historical genesis of lies as a socio-psychological phenomenon is studied. Characteristics of people’s lies in the context of philosophical and moral, psychological and pedagogical views. It’s also analysed the manifestation of falsehood as a form of behavior, quality, or personality traits. It is studied the steady, deliberate falsehood manifestation in the psyche of the individual, its consolidation and repetition in the structure of personality.
Description: Майорчак Н.М. Історіогенез вивчення брехні у психолого-педагогічних дослідженнях / Н.М. Майорчак // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія психологічна. - 2013. - Випуск 2. - С. 53-60.
URI: http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1222
ISSN: 2311-8458
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
13mnmppd.pdf740,63 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.