Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1351
Title: | Психолого-педагогічні аспекти адаптації першокурсників до навчання у вищому навчальному закладі |
Other Titles: | Psychological and pedagogical aspects of adaptation of first-year students to studying in higher educational establishment |
Authors: | Марчук, А.В. Marchuk, A.V. |
Keywords: | адаптація психологічні труднощі дидактичні труднощі професійні труднощі adaptation psychological difficulties didactic problems professional difficulties |
Issue Date: | 2012 |
Publisher: | ЛьвДУВС |
Series/Report no.: | Психологічна;1 |
Abstract: | Розкриваються окремі аспекти психолого-педагогічної адаптації студентів до навчання у вищому навчальному закладі. Аналізуються труднощі, які виникають у першокурсників у процесі їх психолого-педагогічної адаптації, визначаються шляхи їх подолання. Обґрунтовуються умови позитивної адаптації студентів-першокурсників до навчання у вищому навчальному закладі. Some aspects of psychological and pedagogical adaptation of students to a higher educational establishment areexamined in the article. Certain difficulties that arise with the first-year students in the process of their psychological- pedagogical adaptation and the ways of their overcoming are analyzed. The conditions of a positive adaptation of the first-year students to studying in a higher educational establishment are grounded. |
Description: | Мачинська Н.І. Психолого-педагогічні аспекти адаптації першокурсників до навчання у вищому навчальному закладі / Н.І. Мачинська, А.В. Марчук // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія психологічна. - 2012. - Випуск 1. - С. 142-150. |
URI: | http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1351 |
ISSN: | 2311-8458 |
Appears in Collections: | Наукові публікації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
1-2012mnivnz.pdf | 329 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.