Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1372
Title: | Організація педагогічного спілкування як керованого процесу особистісного розвитку учня |
Other Titles: | Organization of pedagogical intercourse as the guided process of personal development of a student |
Authors: | Ковальчук, З.Я. Kovalchuk, Z.Ya. |
Keywords: | комунікація спілкування комунікативна компетентність педагог особистість учня communication intercourse communicative competence teacher personality of a student |
Issue Date: | 2011 |
Publisher: | ЛьвДУВС |
Series/Report no.: | Психологічна;2 |
Abstract: | Проаналізовано педагогічне спілкування як керований процес особистісного розвитку учня, розкриті функції спілкування. Автор виокремлює етапи педагогічного спілкування, визначаючи провідну роль педагога на кожному з етапів як запоруку особистісного розвитку вихованців. Pedagogical intercourse as the guided process of personal development of a student, and intercourse functions are analysed in the article. An author distinguishes the stages of pedagogical intercourse, defining the leading role of a teacher on each of the stages as a mortgage of personal development of pupils. |
Description: | Ковальчук З.Я. Організація педагогічного спілкування як керованого процесу особистісного розвитку учня / З.Я. Ковальчук // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія психологічна. - 2011. - Випуск 2. - С. 220-228. |
URI: | http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1372 |
ISSN: | 2311-8458 |
Appears in Collections: | Наукові публікації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2-2011kzyaoru.pdf | 342,63 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.