Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1372
Title: Організація педагогічного спілкування як керованого процесу особистісного розвитку учня
Other Titles: Organization of pedagogical intercourse as the guided process of personal development of a student
Authors: Ковальчук, З.Я.
Kovalchuk, Z.Ya.
Keywords: комунікація
спілкування
комунікативна компетентність
педагог
особистість учня
communication
intercourse
communicative competence
teacher
personality of a student
Issue Date: 2011
Publisher: ЛьвДУВС
Series/Report no.: Психологічна;2
Abstract: Проаналізовано педагогічне спілкування як керований процес особистісного розвитку учня, розкриті функції спілкування. Автор виокремлює етапи педагогічного спілкування, визначаючи провідну роль педагога на кожному з етапів як запоруку особистісного розвитку вихованців. Pedagogical intercourse as the guided process of personal development of a student, and intercourse functions are analysed in the article. An author distinguishes the stages of pedagogical intercourse, defining the leading role of a teacher on each of the stages as a mortgage of personal development of pupils.
Description: Ковальчук З.Я. Організація педагогічного спілкування як керованого процесу особистісного розвитку учня / З.Я. Ковальчук // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія психологічна. - 2011. - Випуск 2. - С. 220-228.
URI: http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1372
ISSN: 2311-8458
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2-2011kzyaoru.pdf342,63 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.