Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1587
Title: | Соціально-психологічні особливості міжособистісної взаємодії в системі вчитель-учень |
Other Titles: | Socio-psychological peculiarities of interpersonal interaction in the system of «Teacher-Pupil» |
Authors: | Ковальчук, З.Я. Kovalchuk, Z.Ya. |
Keywords: | взаємодія спілкування комунікативно- перцептивні процеси соціальна роль самовдосконалення взаємовплив система «вчитель-учень» interaction communication communicative-perceptive processes social role self-improvement mutual influence system «teacher-pupil» |
Issue Date: | 2010 |
Publisher: | ЛьвДУВС |
Series/Report no.: | Психологічна;2 |
Abstract: | У статті розкриваються соціально-психологічні особливості взаємодії в системі «вчитель-учень». Зазначається, що спрямованість учителя на себе і на інших, наявність у нього тих чи інших властивостей особистості може забезпечити продуктивність педагогічного спілкування, а також вплинути на характер міжособистісних контактів.Socio-psychological peculiarities of interaction in the system «teacher-pupil» are examined in the article. It is determined that the teachers’ directions of themselves and others, presence of these or those peculiarities of a personality can provide the effectiveness of pedagogic communication, and also can influence on the character of interpersonal contacts. |
Description: | Ковальчук З.Я. Соціально-психологічні особливості міжособистісної взаємодії в системі вчитель-учень / З.Я. Ковальчук // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія психологічна. - 2010. - Випуск 2. - С.15-26. |
URI: | http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1587 |
ISSN: | 2311-8458 |
Appears in Collections: | Наукові публікації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
2010_2_ковальчук.pdf | 493,24 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.