Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/2631
Title: Modern approaches to teaching professional communication to law enforcement students
Other Titles: Сучасні підходи до навчання правоохоронців професійній комунікації
Authors: Bondarenko, V.A.
Бондаренко, В.А.
Kuzo, L.I.
Кузьо, Л.І.
Keywords: іншомовна компетенція
комунікація
комунікативні вправи
іноземна мова за професійним спрямуванням
професійно орієнтована лексика
усне мовлення
foreign language competence
communication
communication exercises
foreign language for professional purposes
professionally oriented vocabulary
oral speech
Issue Date: 2018
Publisher: Держава та регіони. Серія «Гуманітарні науки»
Series/Report no.: ;49
Abstract: У статті розглядається проблема підготовки здобувачів вищої освіти до ефективної комунікації іноземною мовою в професійному оточенні. Викладання іноземної мови за професійним спрямуванням вимагає зосередження уваги та зусиль на читанні фахової літератури. Велику увагу під час навчання іноземних мов варто приділяти роботі над лексикою, яка подається переважно в стійких словосполученнях, вживаних блоках, за допомогою яких будується писемне й усне мовлення. Під час навчання іноземної мови за професійним спрямуванням розвиток усних навичок спілкування є одним із найважливіших компонентів підготовки кваліфікованих конкурентоздатних фахівців. Формування комунікативної компетенції можливе за умови моделювання в навчальному процесі типових ситуацій реального спілкування, які виникають у різних сферах життя та стосуються різних аспектів професії. The article is directed to solve the problem of training higher education applicants for effective communication in a foreign language in a professional environment. Formation of communicative competence is possible provided that modeling typical situations of real communication arising in different spheres of life and relating to various professional branches is simulated in the educational process. The effectiveness of the learning process is determined by a methodically grounded and expedient system of practical exercises. Knowledge of a foreign language includes both learned information and knowledge acquired in the process of searching. Among the components of teaching a foreign language in a professional way, the development of oral communication skills is one of the most important tasks in terms of training skilled competitive professionals in accordance with the requirements of European education. Communicative competence is predetermined by the subject, situation and sphere of communication, which constitute another component of the content of teaching. Teaching students a foreign language for professional orientation is based primarily on the professional needs of future specialists. Thus, the development of linguistic competence is a complex process that should be continuous, active, and purposeful as well as conditioned by communication. The success of its implementation depends on the correct choice of teaching and methodological support, the use of relevant forms, methods and modes of work.
Description: Bondarenko V.A. Modern approaches to teaching professional communication to law enforcement students / V. A. Bondarenko, L. I. Kuzo // Держава та регіони. - Серія «Гуманітарні науки». - 2018. - № 4 (55). - С. 54-58.
URI: http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/2631
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
бондаренко кузьо.pdf142,82 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.