Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/2703
Title: Innovative learning strategies in modern pedagogy
Other Titles: Інноваційні стратегії навчання в сучасній педагогіці
Authors: Посохова, А.В.
Posokhova, A.V.
Вербицька, Х.І.
Verbytska, Kh.I.
Keywords: освітні стратегії
процес навчання
сучасна педагогіка
learning strategies
the process of studying
modern pedagogy
Issue Date: 2019
Publisher: ЛьвДУВС
Abstract: Стаття висвітлює 10 основних освітніх стратегій в сучасній педагогіці, що активно впроваджуються та успішно зарекомендували себе в процесі навчання не лише в Україні, але і країнах ЄС. До них відносяться такі освітні технології, як перехресне навчання, навчання через аргументацію, "випадкове" навчання, навчання, базоване на контексті, арифметичне мислення, наукове навчання, пізнавальне навчання, адаптивне викладання, аналітика емоцій, "таємне" оцінювання. The article deals with 10 main innovative learning strategies in modern pedagogy that are widely used and successfully recommended themselves in the process of studying not only in Ukraine, but also in the countries of European Union. They include the following ones: crossover learning, incidental learning, learning through argumentation, context-based learning, computational thinking, learning by doing science, embodied learning, adaptive teaching, analytics of emotions, stealth assessment.
Description: Посохова А. Innovative learning strategies in modern pedagogy / Посохова Анжела, Вербицька Христина // Актуальні проблеми навчання іноземних мов для спеціальних цілей: збірник наукових статей. - 2019. - С. 64-69.
URI: http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/2703
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ЗБІРНИК Актуальні проблеми-64-69.pdf517,44 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.