Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/2795
Title: Застосування дидактичного сінквейну під час вивчення юридичної англійської у вищій школі
Other Titles: Application of the didactic cinquain while studying legal english at higher school
Authors: Церковник, С.І.
Tserkovnyk, S.I.
ORCID ID: 0000-0002-2293-1880
Keywords: методика навчання іноземної мови
заклади вищої освіти
поетичний сінквейн
дидактичний сінквейн
юридична англійська
method of teaching a foreign language
higher education institutions
poetic cinquain
didactic cinquain
legal english
Issue Date: 2019
Publisher: Соціально-правові студії
Series/Report no.: ;4
Abstract: Присвячено дослідженню одному з інноваційних методів навчання – дидактичного сінквейну. Під поняттям «дидактичний сінквейн» розуміють невеликий за обсягом вірш, який складається з п’яти рядків, написаних за певними правилами до заданої теми. Написання сінквейну є творчою діяльністю, що вимагає вміння знаходити в інформаційному матеріалі найбільш суттєві елементи, робити висновки і коротко їх формулювати; це спроба висловити у досить короткій формі свої знання, почуття, асоціації та погляди щодо певного питання, події або предмета. При зовнішній простоті форми, сінквейн – швидкий і, водночас, потужний інструмент для рефлексії, синтезу, узагальнення вивченого матеріалу. Мета статті – продемонструвати на конкретних прикладах можливості використання дидактичного сінквейну під час вивчення юридичної англійської на заняттях іноземної мови за професійним спрямуванням у закладах вищої освіти. The article is devoted to the study of one of the innovative teaching methods − didactic cinquain. The term ‘didactic cinquain’ means a piece of verse that consists of fve lines written according to certain rules to a given topic. Composing a cinquain is a creative activity that requires the ability to fnd the most important elements in the studied material, draw conclusions and formulate them briefly; it is an attempt to express, in a concise form, their knowledge, feelings, associations and views on a particular issue, event, or subject. With the simplicity of form, cinquain is a fast and, at the same time, a powerful tool for reflection and synthesis of the educational material. The purpose of the article is to demonstrate, on specifc examples, the possibility of using a cinquain during the study of legal English in foreign language classes at higher education establishments. It should be noted that besides making up a new cinquain individually, in pairs or in groups, there are many different ways to apply this method. One of them is to create a short story on a ready-made cinquain. Other techniques are adjusting and improving the existing poem; comparison of several cinquains that have one problem but express different or even opposite opinions, judgments, feelings; analysis of incomplete cinquain in order to determine the missing part (to determine the theme of the poem, based on the known four lines). The examples of the cinquains illustrate the topics «Crimes and Punishment» and «Under Arrest» which are studied in the English Professional Course at higher school. They include the concepts ‘crime’, ‘law enforcers’, ‘prison’ and ‘suspects’. The expediency of using the didactic cinquain method in a foreign language class at a higher school is that it is the creative rethinking of the concepts that are being studied, the creation of a personal picture of the world in a foreign language. It contributes to the appropriation of lexical units and grammatical constructions, and thus to success in the further professional activity.
Description: Качмар Н. В. Застосування дидактичного сінквейну під час вивчення юридичної англійської у вищій школі / Качмар Ніна Валеріївна, Церковник Степан Іванович // Соціально-правові студії. - 2019. - Випуск 4 (6). - С. 124-129.
URI: http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/2795
ISSN: 2617-4170
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
18.pdf1,13 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.