Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/3550
Title: | Роль інформаційно-комунікаційних технологій у формуванні професійної правосвідомості студентів-юристів |
Other Titles: | The role of information and communication technologies in the formation of professional legal awareness of law students |
Authors: | Романів, Х.Б. Romaniv, Kh.B. |
Keywords: | інформаційно-комунікаційні технології правова освіта правосвідомість компетентність правова інформація правові знання information and communication technologie legal education legal consciousness competence legal information legal knowledge |
Issue Date: | 2020 |
Publisher: | Інформація і право |
Series/Report no.: | ;3 |
Abstract: | У процесі набуття правових знань з використанням інформаційно-комунікаційних технологій відбуваються найбільш прогресивні форми впливу на свідомість індивіда, тому головною ознакою інформаційно-комунікаційних технологій у правовій освіті є формування професійної правосвідомості. Підкреслено, що інформатизація правової освіти повинна здійснюватися в межах двох основних цілей: 1) забезпечення випускників вищого юридичного навчального закладу рівнем професійних знань та навичками їх умілого застосування у процесі практичної діяльності; 2) підвищення рівня інформаційної компетентності у майбутнього фахівця з галузі права через інтегрування інформаційно-комунікаційних технологій у навчальну діяльність. In the process of acquiring legal knowledge using information and communication technologies, the most progressive forms of influence on the individual's consciousness occur; therefore, the main feature of information and communication technologies in legal education is the formation of professional legal consciousness. It was emphasized that informatization of legal education should be carried out within two main objectives: 1) provision of graduates of a higher educational law establishment with the level of professional knowledge and skills for their proficient application in the process of practical activity; 2) raising the level of information competence of a future expert in the field of law through the integration of information and communication technologies into educational activities. |
Description: | Романів Х.Б. Роль інформаційно-комунікаційних технологій у формуванні професійної правосвідомості студентів-юристів / Романів Х.Б. // Інформація і право. - 2020. - № 3. - С. 110-118. |
URI: | http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/3550 |
Appears in Collections: | Наукові публікації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
романів стаття.pdf | 526,86 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.