Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/3593
Назва: Основні підходи щодо визначення адміністративного процесу як самостійної галузі права основні підходи щодо визначення адміністративного процесу як самостійної галузі права
Інші назви: Main approaches to the definition of the administrative process as an independent branch of law
Автори: Павлович-Сенета, Я.П.
Pavlovych-Seneta, Ya.P.
ORCID ID: 0000-0002-3491-8878
Нікітіна, Ю.Д.
Nikitina, Yu.D.
Ключові слова: адміністративний процес
адміністративне провадження
відносини
влада
галузь права
правопорушення
судочинство
управління
юрисдикція
administrative process
administrative proceedings
relations
power
branch of law
offenses
judicial proceedings
management
jurisdiction
Дата публікації: 2020
Видавництво: Порівняльно-аналітичне право
Серія/номер: ;4
Короткий огляд (реферат): Статтю присвячено аналізу наукових підходів вітчизняних вчених щодо сутності та змісту адміністративного процесу, а також можливості визначення останнього як самостійної галузі права. Здійснено характеристику юрисдикційної, управлінської та судочинної концепцій адміністративного процесу. Розкрито зміст основних понять та категорій, що обґрунтовують формування адміністративного процесу як самостійної галузі права. Розглянуто поняття та зміст адміністративного процесу у різні історичні періоди розвитку правової системи України. Проведено розмежування наукових концепцій щодо сутності адміністративного процесу на вузький та широкий підходи. Зазначено, що вузький підхід зводиться до розуміння адміністративного процесу як провадження у справах про адміністративні правопорушення. Представниками «вузького підходу» виконавчо-розпорядча діяльність суб’єктів влади, спрямована на задоволення публічних інтересів суспільства поняттям адміністративного процесу взагалі не охоплювалася. Прихильники «широкого», або так званого «управлінського» підходу наголошують на необхідності детальної регламентації усіх процедур та дій суб’єктів публічної адміністрації під час реалізації покладених на неї повноважень (прийняття правових актів, наданні адміністративних послуг, здійсненні нагляду та контролю за законністю, застосуванні адміністративного примусу, тощо). Встановлено, що серед сучасних наукових концепцій є і такі, що визначають адміністративний процес, як систему законодавства, що регулює не тільки порядок розгляду суб’єктами публічної адміністрації індивідуальних адміністративних справ фізичних та юридичних осіб, а й розгляд справ адміністративної юрисдикції адміністративними судами. Акцентовано увагу на тому, що адміністративний процес в Україні не має повної систематизації. Внаслідок цього, наголошується на необхідності систематизації у відповідних кодифікованих актах окремих базових інститутів адміністративного процесу, таких як адміністративні процедури, адміністративне нормотворення, а також потребі оновлення чинного Кодексу про адміністративні правопорушення. The article is devoted to the analysis of scientifc approaches of domestic scientists on the essence and content of the administrative process, as well as the possibility of defning the latter as an independent branch of law. The characteristic of jurisdictional, administrative and judicial concepts of administrative process is carried out. The content of the basic concepts and categories that substantiate the formation of the administrative process as an independent branch of law is revealed. The administrative process is considered as a system of legal norms governing the procedure for consideration and resolution of public administrative entities The development of scientifc views on the concept and content of the administrative process is highlighted. It is established that in the Soviet period the administrative process was understood as proceedings in cases of administrative offenses. The next stage in the development of the science of administrative process was the defnition of the latter as regulated by administrative procedural norms of the procedure for resolving individual administrative cases in the feld of public administration. Along with the narrow (jurisdictional) and broad (managerial-jurisdictional) approaches to understanding the administrative process, the third group of scientifc views on the administrative process as the activity of the judiciary deserves attention. Speaking of the set of legal norms of administrative-procedural law, frst of all, it should be emphasized that its normative base is only partially systematized. The fnal determination of the specifcs of the subject and the method of its legal regulation requires time and the implementation of many scientifc investigations. After all, the administrative process is a complex legal entity. The concept and content of the administrative process in different historical periods of development of the legal system of Ukraine are considered. A distinction is made between scientifc concepts on the essence of the administrative process into narrow and broad approaches. It is noted that the narrow approach comes down to understanding the administrative process as proceedings in cases of administrative offenses. Proponents of the “broad” or so-called “management” approach emphasize the need for detailed regulation of all procedures and actions of public administration entities in the exercise of its powers.
Опис: Павлович-Сенета Я.П. Основні підходи щодо визначення адміністративного процесу як самостійної галузі права основні підходи щодо визначення адміністративного процесу як самостійної галузі права / Павлович-Сенета Я.П., Нікітіна Ю.Д. // Порівняльно-аналітичне право. - 2020. - № 4. - С. 520-526.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/3593
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
павлович-сенета.pdf2,13 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.