Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/3605
Title: Marketing innovations as a particular composition of the process of management of innovative activities and competitiveness of enterprises: safe aspects / Security of the XXI Century: national and geopolitical Aspects: Collective monograph
Other Titles: Маркетингові інновації як особливо склад процесу управління інноваційної діяльності та конкурентоспроможності підприємств: безпечні аспекти / Security of the XXI Century: national and geopolitical Aspects: Collective monograph
Authors: Копитко, М.І.
Kopytko, M.I.
Живко, З.Б.
Zhyvko, Z.B.
Леськів, Г.З.
Leskiv, H.Z.
Keywords: бізнес
споживачі
маркетингові інновації
управління
ризики
загрози
business
consumers
marketing innovations
management
risks
threats
Issue Date: 2019
Publisher: Nemoros s.r.o.
Abstract: Сучасні умови ведення бізнесу диктують необхідність якості та швидкості інновацій впровадження з метою максимального задоволення споживачів. Інновації в сучасному умови є фактором, що дозволяє підприємству утримувати ринкові позиції в жорстке конкурентне середовище. Загалом слід зазначити, що здійснення господарської діяльності суб'єктами малого підприємництва супроводжується ризиками та загрозами економічній безпеці. У той же час об'єктивні ризики та загрози можуть стати нездоланними проблеми розвитку малого бізнесу (підвищення енергоємності економіки, зниження рівня платоспроможності населення, зменшення виробничих потужностей, поява подібних продуктів тощо) і призведуть до дестабілізації його діяльність, втрата зв'язків та торгових точок. Така ситуація, швидше за все, в посттрансформаційний етап економічного розвитку, і це класифікація системні ризики, що особливо необхідно. Класифікація та типологія ризиків та загроз економічній безпеці малого бізнесу сприяти їх ідентифікації; детальна розробка сприяє встановленню системного підходу до їх подальшого прогнозування і прогнозування; усунення можливих несприятливих наслідків; передбачає можливість формування системних ризиків підприємництва. Modern business conditions dictate the need for quality and speed of innovation in order to maximize customer satisfaction. Innovation in modern conditions is a factor that allows the company to maintain a market position in a tough competitive environment. In general, it should be noted that the implementation of economic activities by small businesses is accompanied by risks and threats to economic security. At the same time, objective risks and threats can become insurmountable problems of small business development (increasing the energy intensity of the economy, reducing the solvency of the population, reducing production capacity, the emergence of such products, etc.) and will destabilize its activities, loss of connections and outlets. . This situation is most likely in the post-transformational phase of economic development, and it is the classification of systemic risks that is particularly needed. Classification and typology of risks and threats to the economic security of small business to facilitate their identification; detailed development contributes to the establishment of a systematic approach to their further forecasting and forecasting; elimination of possible adverse consequences; provides for the possibility of forming systemic risks of entrepreneurship.
Description: Kopytko M. Marketing innovations as a particular composition of the process of management of innovative activities and competitiveness of enterprises: safe aspects / Marta Kopytko, Zinaida Zhyvko, Galyna Leskiv // Security of the XXI Century: national and geopolitical Aspects: Collective monograph / In edition Doctor of Sciences (Economics), Professor I. Markina. - Prague: Nemoros s.r.o., 2019. - P.166-172.
URI: http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/3605
ISBN: 978-617-673-845-9
Appears in Collections:Монографії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zhyvko Marketing innovations as a particular....pdf620,5 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.