Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/3950
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКатолик, Г.В.-
dc.contributor.authorKatolyk, H.V.-
dc.date.accessioned2021-10-05T12:35:33Z-
dc.date.available2021-10-05T12:35:33Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn2226-4078-
dc.identifier.urihttp://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/3950-
dc.descriptionКатолик Г.В. Онтогенетичний підхід у контексті сучасного розуміння динаміки формування Я-концепції практичного психолога / Католик Галина Вікторівна // Психологія і особистість. - 2016. - № 1 (9). - С. 174-181.uk_UA
dc.description.abstractУ статті розглядаються різноманітні підходи до формування Я-концепції практичного психолога та пропонується авторська модель формування Я-концепції дитячого психотерапевта в контексті онтогенетичного підходу у навчальному професійному просторі. Article discusses various approaches to the formation of self-concept and proposes the author’s model of self-concept of children’s therapist in the context of ontogenetic approach and professional educational space. It has been shown that important factors of successful professional activity are an integration of different aspects of practical psychologist’s personality, as well as his/her striving for incorporation of the new experience and orientation in the practice on the value of another person. Grounding on different theoretical approaches, author discusses the most essential peculiarities of the phenomenon of personality’s self-concept as well as the professional self-concept. The last one reflects an integration of different aspects of the self of professional and his/her competence in the framework of professional activity. Author proposes theoretical model of the self-concept of professional. This self-concept includes cognitive, emotional, value and creative components. Due to the complex analysis of theoretical approaches author also presents the dynamic aspects of the self-concept formation in ontogenesis. This model describes gradual formation of the self-concept at different stages of ontogenesis, which occurs in so called «quant leaps». According to that model, self-concept displays itself as a mature structure, which includes motivational, social, informational-professional sphere, and sphere of self-awareness. Besides, the role of early experience in the process of self-concept formation as well as its dependence on the satisfaction of child’s basic Ego-needs is discussed. The description of four stages of psychologist’s professional self-concept formation is also proposed.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherПсихологія і особистістьuk_UA
dc.relation.ispartofseries;1-
dc.subjectя-концепціяuk_UA
dc.subjectя-образuk_UA
dc.subjectпренатальна самістьuk_UA
dc.subjectпостнатальна самістьuk_UA
dc.subjectідентичністьuk_UA
dc.subjectонтогенезuk_UA
dc.subjectself-conceptuk_UA
dc.subjectself-imageuk_UA
dc.subjectprenatal selfuk_UA
dc.subjectpostnatal selfuk_UA
dc.subjectidentityuk_UA
dc.subjectontogenesisuk_UA
dc.titleОнтогенетичний підхід у контексті сучасного розуміння динаміки формування Я-концепції практичного психологаuk_UA
dc.title.alternativeOntogenetic approach in the context of the contemporary understanding of the dynamic of practical psychologist’s self-concept formationuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
+Католик Психологія_і_особистість_№1(9)2016.pdf632,38 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.