Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/4156
Title: Потенціал професійно орієнтованого підходу для розвитку професійної креативності здобувачів вищої освіти (у процесі навчання англійської мови)
Other Titles: The potential of a professionally oriented approach for the development of professional creativity of higher education students (in the process of learning english)
Authors: Вербицька, Х.І.
Verbytska, Kh.I.
Keywords: професійна підготовка
професійна креативність
професійно орієнтований підхід
розвиток креативних здібностей
professional training
professional creativity
professionally oriented approach
development of creative abilities
Issue Date: 2021
Publisher: Актуальні проблеми навчання іноземних мов для спеціальних цілей: збірник наукових статей
Abstract: У статті досліджено проблему розвитку професійної креативності здобувачів вищої освіти нефілологічних спеціальностей у процесі навчання англійської мови. Визначено, що професійно орієнтоване навчання за умови інтеграції зі спеціальними дисциплінами, використання методів навчання, що спрямовані на вирішення професійних завдань, імітацію професійної діяльності та продукування креативних ідей, допоможуть розвивати професійну креативність здобувачів вищої освіти. The problem of the development of professional creativity of students of non­philological specialties in the process of teaching English is explored in the article. It is determined that the development of creativity is an urgent problem of professional education, and the modern system of higher education is aimed at improving the English­language training of future specialists. It is characterized that the success of a specialist’s professional activity to a significant degree will depend not only on his professional competence, but also on personal creative abilities. The author defines the concept of professional creativity as the professional quality of a specialist’s personality, based on individual creative abilities and manifests itself in an original approach to professional tasks, generating new productive ideas, and the ability to solve problem situations. A feature of teaching a foreign language in higher school, in contrast to the middle level, is that it should be professionally oriented. A professionally oriented approach to teaching a foreign language is aimed at studying professional vocabulary and terminology, focused on reading literature in the specialty and free communication in the field of professional activity. The structural elements of professionally oriented teaching of a foreign language include: communication skills by type of speech activity (speaking, listening, reading, writing), language knowledge and skills, sociocultural knowledge and skills. It is determined that professionally oriented teaching of foreign languages is effective when it is integrated with special disciplines of the vocational training cycle. Therefore, professionally oriented training, subject to integration with special disciplines, the use of teaching methods aimed at solving professional problems, imitation of professional activity and the manifestation of creative abilities will help develop students’ professional creativity.
Description: Вербицька Х. Потенціал професійно орієнтованого підходу для розвитку професійної креативності здобувачів вищої освіти (у процесі навчання англійської мови) / Христина Вербицька // Актуальні проблеми навчання іноземних мов для спеціальних цілей : збірник наукових статей / укладач: І. Ю. Сковронська. - Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ, 2021. - 136 c. - С. 16-22.
URI: http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/4156
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Tezy_інозем-23-11-2021 (1).pdf283,76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.