Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/5045
Title: Мультикультуралізм у сучасному освітньому просторі
Other Titles: Multiculturalism in the modern educational space
Authors: Смолікевич, Н.Р.
Smolikevych, N.R.
Турчин, І.
Turchyn, I.
Keywords: мультикультуралізм
інтернаціоналізація
мультикультурна компетентність
диверситивність
multiculturalism
internationalization
multicultural competence
diversity
Issue Date: 2022
Publisher: Актуальні проблеми навчання іноземних мов для спеціальних цілей: збірник наукових статей
Abstract: У статті проаналізовано інтернаціоналізацію у вищій освіті, що спричинена глобалізаційними процесами. Охарактеризовано мультикультуралізм, як визначальну ознаку сучасного освітнього простору. Визначено головні передумови забезпечення розвитку мультикультурної компетентності для учасників освітнього процесу Описано процес та результати навчання на основі принципу мультикультуралізму, що передбачає дотримування стандартів професійної діяльності у мультикультурному середовищі. The article analyzes the internationalization in higher education caused by globalization processes. Multiculturalism is characterized as a defining feature of modern educational space. The main prerequisites for ensuring the development of multicultural competence for participants in the educational process have been explored. The process and results of learning based on the principle of multiculturalism, which complies with the standards of professional activity in a multicultural environment have been studied.
Description: Смолікевич Н. Мультикультуралізм у сучасному освітньому просторі / Надія Смолікевич, Ірина Турчин // Актуальні проблеми навчання іноземних мов для спеціальних цілей: збірник наукових статей. - 2022. - С. 145-151.
URI: http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/5045
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ЗБІРНИК 2022 (19).pdf703,76 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.