Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/5414
Title: Теоретико-методичні засади дослідження параметрів часової перспективи та рівнів мотивації вивчення студентами англійської мови
Other Titles: Theoretical and methodological bases for the research of the parameters of temporal perspective and levels of English learning motivation
Authors: Кузьо, Л.І.
Kuzo, L.I.
Keywords: часова перспектива
параметри
мотиваційні об’єкти
рівень мотивації
змістові особливості
насиченість
віддаленість
тривалість
мотив
учбова діяльність
temporal perspective
options
motivational objects
level of motivation
content features
saturation
remoteness
duration
motive
educational activity
Issue Date: 2015
Publisher: Проблеми сучасної психології
Series/Report no.: ;30
Abstract: Визначено часову перспективу як один із важливих факторів мотивації поведінки суб’єкта. Наголошено, що специфічність та особливість подій, що знаходяться в основі часової перспективи студента, визначають її зміст, впливають на активність та ініціативність суб’єкта учбового процесу, формують у нього почуття задоволеності навчанням та усвідомлення ним особистісної значущості від результатів здобуття нових знань. Проаналізовано близькі за змістом терміни: життєві цілі, життєві плани, уявлення про майбутнє, прогностична здатність, часова орієнтація, часова перспектива, часова транспектива. Виділено мотиваційні об’єкти, які відображають окремі аспекти особистості самого суб’єкта; дії і прагнення суб’єкта, спрямовані на саморозвиток, самореалізацію в учбовій діяльності та професії; прагнення до активності в цілому, в учбовій і професійній діяльності, зокрема. Зроблено висновок, що наявність часової перспективи та визначеність у професійних планах суттєвим чином змінюють ставлення суб’єкта до навчальних завдань, поглиблюючи рівень його мотивації. Досліджено параметри часової перспективи: змістові особливості, віддаленість, тривалість, насиченість розподілу об’єктів у різні періоди, рівень реалістичності, оптимістичності, чіткості, яскравості, визначеності уявлень цих об’єктів суб’єктом. Виокремлено рівні мотивації вивчення англійської мови, що відображені в кількісних показниках мотивів учбової діяльності, у здійсненні вибору професії, яка передбачає різний рівень вивчення англійської мови та в обсязі засвоєння студентами вказаної дисципліни. Встановлено, що в досліджуваних студентів представленість різних категорій мотиваційних об’єктів їх часової перспективи є нерівномірною. Найбільшою є кількість тих із них, які співвідносяться із прагненнями суб’єкта до самореалізації. Переважають ті категорії мотиваційних об’єктів часової перспективи, що відносяться до прагнень самореалізації та саморозвитку. The author defines temporal perspective as one of the most important factors motivating subject’s behavior. It is stressed that the particularity of the events that are in a timeline of student’s perspective determine its content, influence the activity and initiative of the subject’s educational process, form a sense of satisfaction with the training and awareness of its personal significance of the results of the acquired new knowledge. The terms that are close within the meaning are analyzed: life goals, life plans, ideas about the future, predictive ability, time orientation, temporal perspective, time transpective. The following items are distinguished: motivational objects that represent certain aspects of the subject’s personality; the action and the desire of the subject aimed at self-development, self-realization in the educational activity and in the profession; the desire for activity in general, in the educational and professional activities. The options of studying educational activity motivation are pointed out: internal and external, immediate motives, implied motives, and the motives of achievement. In case of a long time perspective more successful in its implementation are the subjects with the motivation of achievement than with the motivation to avoid mishaps. The options of temporal perspective are researched: content features, duration, remoteness, the level of realism, clarity, brightness. It is settled that the representation of the various categories of the motivational objects of their temporal perspective is uneven. In particular, a number of those of them that are correlated with the tenacity of a subject to self-realization is the biggest. In the studied groups of students absolutely dominated is the category of motivational objects of temporal perspective that relate to the aspirations of personal self-realization and self-development.
Description: Кузьо Л. І. Теоретико-методичні засади дослідження параметрів часової перспективи та рівнів мотивації вивчення студентами англійської мови / Л. І. Кузьо // Проблеми сучасної психології. - 2015. - Вип. 30. - С. 337-348.
URI: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/5414
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кузьо Pspl_2015_30_30.pdf281,03 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.