Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/5493
Title: Авторська програма фізичної підготовки учнів ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою з використання засобів спортивної боротьби
Other Titles: Programs of physical education students in high schools with the use of wrestling
Authors: Балушка, Л.М.
Balushka, L.M.
Keywords: фізична підготовка
спортивна боротьба
учні ліцею
physical fitness
wrestling
students of the lyceum
Issue Date: 2015
Publisher: Вісник Чернігівського національного педагогічного університету
Series/Report no.: Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт;129/2
Abstract: Фізичне виховання ліцеїстів реалізується за навчальними програмами загальноосвітньої школи з використанням традиційних методичних підходів і педагогічних умов, що характеризуються низькою ефективністю щодо оптимізації фізичного стану, і тому метою нашого дослідження є теоретичне обґрунтування авторської програми фізичної підготовки ліцеїстів з використанням засобів спортивної боротьби. Висновок. Експериментально доведено ефективність методологічного підходу до розробки програми фізичної підготовки учнів ліцею, що поєднує в собі загальноприйняті засоби розвитку фізичних якостей (70% від загального часу на урок) та засоби спортивної боротьби (30% від загального часу на урок). Physical education students has implemented curriculum of secondary schools using traditional teaching approaches and pedagogical conditions, which are characterized by low efficiency to optimize physical condition, and therefore the purpose of our study is the theoretical basis for the author's program of physical training high school students with the use of wrestling. Conclusion. Experimentally proved the effectiveness of the methodological approach to the development of a program of physical training of students of the Lyceum, which combines conventional means of development of physical qualities (70% of the total time for a lesson) and means wrestling (30% of the total lesson time). Formulation of the problem. Physical training - a controlled process focused physical improvement soldiers who carried out taking into account the features of their military professional activity .Under the system of physical training of troops is considered to be arranged in accordance with a set of interrelated operational activity of the components that make up the conceptual framework, the process of improving the physical and military control this process. Physical training and pre-conscription training students has implemented training programs for secondary school using traditional teaching approaches and pedagogical conditions that are characterized by low efficiency to optimize physical condition and personal characteristics of seniors . Analysis of recent research and publications, as well as practical experience shows that problems of theory , methods and organization of physical education in the training for the Ministry ofDefence, remain open, that scientific data related to the study of fitness professionals military profile, their physical development and level of physical qualities in the national scientific and methodological literature presented is not enough.
Description: Балушка Л. М. Авторська програма фізичної підготовки учнів ліцею з посиленою військово-фізичною підготовкою з використання засобів спортивної боротьби / Л. М. Балушка // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. - Серія: Педагогічні науки. Фізичне виховання та спорт. - 2015. - Вип. 129. Т. 2. - С. 94-100.
URI: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/5493
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Балушка VchdpuPN_2015_129(2)__20.pdf643,8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.