Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6509
Title: Психолого-технологічні особливості процесу оптимізації навчання
Other Titles: Рsychological and Technological Bases of the Process of Learning Optimization
Authors: Ковальчук, З.Я.
Kovalchuk, Z.Ya.
Keywords: науково-педагогічний працівник
студент
педагогічна майстерність
оптимізація навчання
педагогічна технологія
методика
дидактика
інноваційна діяльність
teaching staff
student
teaching skills
optimization of training
educational technology
methodology
didactics
innovational activity
Issue Date: 2012
Publisher: Педагогічний дискурс
Series/Report no.: ;13
Abstract: У статті автор розкриває деякі психолого-технологічні аспекти оптимізації навчання. Вказує, що вони покликані створювати оптимальні умови для розв’язання практичних завдань і є процесом комплексного впливу на особистість студента. Використання інноваційних технологій навчання, на думку автора, вимагає такої організації педагогічного процесу, де головним стає не формальне засвоєння знань, умінь і навичок, а пошук варіантів розв’язання проблем, аналіз альтернатив. Рsychological and technological features of the process of study optimization are revealed by the author of the article. It is indicated that they are designed to create optimal conditions for the solution of practical problems and is a process of complex influence onto the personality of the student. Using innovative learning technologies, to the author’s opinion, requires such an organization of the pedagogical process, where the main isn‘t formal mastering of knowledge and skills, but the search of options for solving problems, analyzing of the alternatives.
Description: Ковальчук З. Я. Психолого-технологічні особливості процесу оптимізації навчання / З. Я. Ковальчук // Педагогічний дискурс. - 2012. - Вип. 13. - С. 148-152.
URI: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6509
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
0peddysk_2012_13_36.pdf287,51 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.