Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7515
Title: Edutainment in the context of modern pedagogical theory: synthesis of education and entertainment
Other Titles: Edutainment в контексті сучасної педагогічної теорії: синтез освіти та розваг
Authors: Кащук, М.Г.
Kashchuk, M.H.
ORCID ID: 0000-0001-5881-3280
Федишин, О.М.
Fedyshyn, O.M.
ORCID ID: 0000-0002-1685-3003
Keywords: Edutainment
здобувач освіти
переваги Edutainment
іноземна мова
завдання
applicant for education
advantages of Edutainment
foreign language
task
Issue Date: 2024
Publisher: Актуальні питання гуманітарних наук
Series/Report no.: ;71/2
Abstract: У статті розкрито суть одного з найцікавіших і водночас найефективніших підходів до навчання, яким є Edutainment, що поєднує в собі освітні завдання з елементами розважальних форматів. Використання методу Edutainment у навчальному процесі дозволяє переосмислити традиційні підходи до навчання, адаптуватися до сучасних технологій та потреб здобувачів освіти. Враховано завдання необхідні для синтезу навчання та розважальних елементів, які включають наступне: розгляд педагогічних концепцій та теорій, які базуються на принципах взаємодії, особистісно-орієнтованого навчання, інтерактивності тощо; ретельний аналіз потреб здобувачів освіти, їхні інтереси та рівень знань для розробки змісту Edutainment; ознайомлення з Edutainment-технологіями, їх формами; застосування VAK підходу; вибір матеріалів, які сподобаються здобувачам освіти та інтегрують освітні завдання у розважальну форму. Визначено переваги методу Edutainment при вивченні англійської мови, серед яких виділено наступні: зацікавлення та мотивація, навчання через контекст, розвиток навичок слухового сприйняття, навчання природним способом, вивчення культурних аспектів, розширення словникового запасу, формування природних навичок мовлення, поєднання розваг і навчання тощо. Розглянуто різновиди завдань на основі концепції Edutainment для навчання англійської мови здобувачів вищої освіти спеціальності «Інформаційні системи і технології», спрямовані на стимулювання інтересу, мотивацію та професійний розвиток здобувачів освіти, сприяючи водночас підвищенню їхнього рівня володіння специфічною лексикою та термінологією в даній галузі. Запропоновано детальний опис завдання “Tech Talk Show”, яке виконували здобувачі вищої освіти спеціальності «Інформаційні системи і технології» на практичному занятті з англійської мови, включаючи постановку завдання, мету завдання, кроки завдання. The article reveals the essence of one of the most interesting and at the same time the most effective approaches to learning, which is Edutainment, which combines educational tasks with elements of entertainment formats. Using the Edutainment method in the educational process allows you to rethink traditional approaches to education, adapt to modern technologies and the needs of applicants for education. The tasks necessary for the synthesis of learning and entertainment elements are taken into account, which include the following: consideration of pedagogical concepts and theories based on the principles of interaction, person-oriented learning, interactivity, etc.; thorough analysis of the needs of education applicants, their interests and level of knowledge for the development of Edutainment content; familiarization with Edutainment technologies, their forms; application of the VAK approach; choosing materials that will appeal to learners and integrate educational tasks into an entertaining form. The advantages of the Edutainment method in learning English are identifed, among which the following are highlighted: interest and motivation, learning through context, development of auditory perception skills, learning in a natural way, studying cultural aspects, expanding vocabulary, forming natural speaking skills, combining entertainment and learning, etc. Various types of tasks based on the concept of Edutainment for teaching English to higher education applicants specializing in “Information Systems and Technologies” are considered, aimed at stimulating the interest, motivation and professional development of applicants for education, while at the same time contributing to increasing their level of mastery of specifc vocabulary and terminology in this feld. A detailed description of the “Tech Talk Show” task, which was performed by applicants for higher education specializing in “Information Systems and Technologies” in a practical English class, including the setting of the task, the purpose of the task, and the steps of the task, is offered.
Description: Kashchuk M. Edutainment in the context of modern pedagogical theory: synthesis of education and entertainment / Maryana Kashchuk, Oksana Fedyshyn // Актуальні питання гуманітарних наук: міжвузівський збірник наукових праць молодих вчених. - 2024. - Випуск 71. - Том 2. - С. 241-246.
URI: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/7515
ISSN: 2308-4863
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
39 (1).pdf326,7 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.