Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8023
Назва: Психолого-педагогічні аспекти захисту дітей від кібернасильства
Інші назви: Psychological and pedagogical aspects of protecting children against cyber violence
Автори: Лялюк, Г.М.
Lialiuk, H.M.
Ключові слова: агресія
насильство
кібернасильство
віртуальний простір
кібербулінг,
дитина
психологічна безпека
педагоги
батьки
психологи
aggression
violence
cyber violence
virtual space
cyberbullying
child
psychological safety
teachers
parents
psychologists
Дата публікації: 2024
Видавництво: Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій
Серія/номер: ;68/1
Короткий огляд (реферат): Проблема захисту дітей та підлітків від насильства в кіберпросторі актуалізує потребу поглибленого вивчення її соціальнопедагогічних аспектів. Зазначено, що сьогодні спостерігається поглиблення тенденції розширення ризиків та загроз впливу на психологічну й соціальну безпеку особисті з боку віртуального інформаційного простору. При цьому в зону ризику перш за все потрапляють діти, учнівська та студентська молодь. Подано загальну типологізацію кібербулінгу як загрози психологічній та соціальній безпеці особистості. Розглянуто характерні ознаки та чинники кібернасильства, а також його негативні наслідки на психічне здоров’я дітей. Психологічну небезпеку із боку кібернасильства потрібно розглядати на рівні особистості та системи батьківсько-дитячих відносин, а також відносин дитина-дитина, педагог-дитина у суспільстві. Захист дітей-користувачів он-лайн залишається складним завданням сьогодення та потребує дієвих заходів. Актуальною проблемою залишається розробка та впровадження ефективних програм, заходів із протидії та запобігання кібербулінгу в освітньому середовищі. Захист від насильства у кіберпросторі потребує комплексного підходу та вимагає побудови ефективної системи профілактики та протидії, яка спирається на принципи соціальної безпеки особистості, саморегуляції, психологічного самозахисту та взаємодопомоги. Особливого значення має набути фахова робота педагогів та психологів щодо розробки ефективних способів профілактики кібернасильства, шляхів зменшення негативних наслідків цього явища, застосування інформаційно-цифрових програм профілактики кібербулінгу. Проблема протидії та захисту дітей від насильства у кіберпросторі може бути вирішена тільки у співпраці загальноосвітніх шкіл, Національної поліції України та батьків. Сучасне виховання як в родині, так і в освітньому закладі має включати обов’язково розмови про цифрову безпеку. З метою зниження ризику кібернасильства батькам варто бути уважними до дитини, важливим є підтримка довірливих стосунків з нею, здійснення обмеженого контрою на застосування технічних засобів, формування інформаційно-комунікативної культури. Надання психологічної допомоги дітям, які пережили різні види насильства, вимагає врахування вікових особливостей дітей та підготовки кваліфікованих кадрів для роботи з ними, використання ефективних технологій психолого-пелагогічного супроводу дітей та підлітків. The problem of protecting children and adolescents from violence in cyberspace actualizes the need for in-depth study of its socio-pedagogical aspects. It is noted that today there is a deepening trend of the expansion of risks and threats of influence on the psychological and social safety of individuals from the virtual information space. At the same time, frst of all, children, pupils and student youth fall into the risk zone. A general typology of cyberbullying as a threat to the psychological and social safety of an individual is presented. The characteristic signs and factors of cyber-violence, as well as its negative consequences on the mental health of children, are considered. Psychological danger from cyber-violence should be considered at the level of the individual and the system of parent-child relations, as well as child-child, teacher-child relations in society. Protection of children online users remains a diffcult task today and requires effective measures. The development and implementation of effective programs, measures to counter and prevent cyberbullying in the educational environment remains an urgent problem. Protection against violence in cyberspace requires a comprehensive approach and requires the construction of an effective system of prevention and countermeasures, which is based on the principles of social security of the individual, self-regulation, psychological self-defense, and mutual assistance. The professional work of teachers and psychologists regarding the development of effective methods of prevention of cyber-violence, ways of reducing the negative consequences of this phenomenon, and the use of information and digital programs for the prevention of cyber-bullying should acquire special importance. The problem of combating and protecting children from violence in cyberspace can be solved only with the cooperation of secondary schools, the National Police of Ukraine and parents. Modern upbringing, both in the family and in an educational institution, must necessarily include conversations about digital security. In order to reduce the risk of cyber-violence, parents should be attentive to the child, it is important to maintain a trusting relationship with him, implement a limited counter to the use of technical means, and form an information and communication culture. Providing psychological assistance to children who have experienced various types of violence requires taking into account the age characteristics of children and training qualifed staff to work with them, using effective technologies of psychological and pelagogic support for children and adolescents.
Опис: Лялюк Г.М. Психолого-педагогічні аспекти захисту дітей від кібернасильства / Лялюк Г.М. //Причорноморський науково-дослідний інститут економіки та інновацій. - 2024. - Випуск 68. - Том 1. - С. 202-207.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8023
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
лялюк3.pdf165,72 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.