Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8290
Title: Features of criminal liability for offences against road safety and transport operation (Scopus)
Other Titles: Особливості кримінальної відповідальності за посягання на безпеку дорожнього руху та експлуатації транспорту (Scopus)
Authors: Merkulova, V.
Меркулова, В.
ORCID ID: 0000-0003-1332-1113
Konopelskyi, V.
Конопельський, В.
ORCID ID: 0000-0003-4068-3902
Chekmaryova, I.
Чекмарьова, І.
ORCID ID: 0000-0003-3167-2144
Reznichenko, H.
Резніченко, Г.
ORCID ID: 0000-0001-6386-4154
Kohut, V.M.
Когут, В.М.
ORCID ID: 0009-0000-3286-9016
Keywords: trafic rules
offence
public safety
structure of legislation
basic elements of intentional and negligent acts
gravity of the act
type and term of punishment
правила дорожнього руху
правопорушення
суспільна безпека
структура законодавства
основний склад умисного та необережного діяння
тяжкість діяння
вид та термін покарання
Issue Date: 2024
Publisher: Соціально-правові студії/Social & Legal Studios
Series/Report no.: ;7/3
Abstract: The relevance of this study was conditioned by to the need to investigate and comparatively analyse international legislation on criminal liability for violations of road safety, since this issue is one of the key problems of law and order in Ukraine. Comparison of the approaches of different countries allows examining possible areas of improvement for Ukrainian criminal legislation considering the elevated fatality and injury rates on the roads. The purpose of this study was to identify the specifc features of criminal liability for encroachments on road safety and operation of transport in the laws of such countries as Georgia, the Republic of Moldova, Lithuania, Poland, Spain, France, and Turkey. The methodology of the study included a comparative legal analysis of the criminal codes of these countries, considering the systematisation and structure of the rules relating to trafc offences. It was found that most countries use a two-tiered system of codifcation of criminal offences, with general provisions covering public safety issues and separate chapters dedicated to road safety. The study found that in some countries, such as Lithuania and Moldova, criminal liability for negligent acts is stricter than in Ukraine. The analysis showed that intentional acts that do not lead to real consequences but pose a potential threat, as is the case in Spain and Poland, are also criminalised. It was concluded that foreign legislation tends to impose harsher penalties for violations that pose a risk of grave consequences for life and health. The practical value of this study lies in the possibility of using its fndings to improve Ukrainian criminal legislation, specifcally, to increase liability for violations of trafc rules and operation of transport, which will help reduce road accidents and increase the level of law and order in the country. Актуальність роботи зумовлена необхідністю вивчення та порівняльного аналізу міжнародного законодавства щодо кримінальної відповідальності за порушення безпеки дорожнього руху, оскільки це питання залишається однією з ключових проблем правопорядку в Україні. Порівняння підходів різних країн дозволяє розглянути можливі напрямки вдосконалення українського кримінального законодавства з огляду на високий рівень смертності та травматизму на дорогах. Метою дослідження є виявлення особливостей кримінальної відповідальності за посягання на безпеку дорожнього руху та експлуатації транспорту в законодавствах таких країн, як Грузія, Республіка Молдова, Литва, Польща, Іспанія, Франція та Туреччина. Методологія дослідження включає порівняльно-правовий аналіз кримінальних кодексів зазначених країн з урахуванням систематизації та структурованості норм, які стосуються порушень правил дорожнього руху. Було досліджено, що в більшості країн використовуються дворівневі системи кодифікації кримінальних правопорушень, де загальні положення охоплюють питання громадської безпеки, а окремі глави присвячені безпеці дорожнього руху. Було встановлено, що в деяких країнах, таких як Литва та Молдова, кримінальна відповідальність за діяння з необережності є суворішою, ніж в Україні. Аналіз показав, що кримінально караними є також умисні діяння, які не призводять до реальних наслідків, але створюють потенційну загрозу, як це спостерігається в Іспанії та Польщі. Було зроблено висновок, що іноземне законодавство має тенденцію до суворішого покарання за порушення, які містять ризик тяжких наслідків для життя та здоров’я. Практична цінність роботи полягає в можливості використання її результатів для удосконалення українського кримінального законодавства, зокрема для посилення відповідальності за порушення правил дорожнього руху та експлуатації транспорту, що сприятиме зниженню аварійності на дорогах та підвищенню рівня правопорядку в країні.
Description: Merkulova V. Features of criminal liability for offences against road safety and transport operation / Valentyna Merkulova, Viktor Konopelskyi, Iryna Chekmaryova, Hanna Reznichenko, Volodymyr Kohut // Соціально-правові студії/Social & Legal Studios. - 2024. - Vol. 7. - № 3. - С. 223-233. - doi: 10.32518/sals3.2024.223.
URI: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8290
Appears in Collections:Наукові публікації індексовані в наукометричних базах Web of Science та Scopus

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Social and Legal Studios_Vol.7_No.3_2024-223-233.pdf445,33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.