Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8326
Назва: | Адміністративно-правовий механізм участі інститутів громадянського суспільства у формуванні та реалізації державної політики у сфері правоохоронної діяльності в Україні: реферат |
Інші назви: | Administrative and legal mechanism for the participation of civil society institutions in the formation and implementation of state policy in the field of law enforcement in Ukraine: doctrinal provisions: thesis |
Автори: | Пилип, В.В. Pylyp, V.V. |
Ключові слова: | громадянське суспільство інститут громадянського суспільства громадська участь у публічному управлінні правоохоронний орган правоохоронна діяльність адміністративно-правовий механізм міжнародно-правові стандарти громадське об’єднання громадська організація недержавні медіа злочинність правопорушення тероризм корупція торгівля людьми воєнні злочини Національна поліція прокуратура Бюро економічної безпеки України civil society civil society institute public participation in civil administration law enforcement agency law enforcement activity administrative and legal mechanism international legal standards public association public organization non-state media crime offenses terrorism corruption human trafficking war crimes National Police Prosecutor's Office Bureau of Economic Security of Ukraine |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | ЛьвДУВС |
Короткий огляд (реферат): | У дослідженні з’ясовано, що феномен права громадян України брати участь в управлінні державними справами у адміністративному праві виявляється в його подвійній правовій природі права-принципу. Як право воно є правовими можливостями громадян щодо участі в управлінні державними справами, а як принцип – має вигляд керівних правил і норм поведінки, що відповідають цілям діяльності системи публічного управління та визначають вимоги до організації і процесу управління, які покладають на органи публічної адміністрації обов’язок сприяти реалізації громадянами правових можливостей. Досліджено інтеграцію інститутів громадянського суспільства у процес формування та реалізації державної політики у сфері правоохоронної діяльності в Україні. Запропоновано класифікацію функцій інститутів громадянського суспільства щодо формування та реалізації державної політики в сфері правоохоронної діяльності, а саме: консультативна, інформативна, контрольнонаглядова, правоохоронна, правозахисна, просвітницько-виховна, кадрова. Сформульовано наукове визначення «адміністративно-правового механізму участі інститутів громадянського суспільства у формуванні та реалізації державної політики в сфері правоохоронної діяльності» як системи адміністративно-правових засобів, які організовані відповідно до свого нормативного закріплення та сукупно впливають на суб’єктів та суспільні відносини шляхом створення легітимних умов реальної можливості інститутів громадянського суспільства впливати на формування та реалізацію державної політики у сфері правоохоронної діяльності. Визначено структуру такого механізму, яка охоплює три структурно-функціональні блоки: нормативноправову складову, суб’єктну складову, функціональну складову. Окреслено фундаментальні недоліки сучасного стану нормативноправового забезпечення участі інститутів громадянського суспільства у формуванні та реалізації державної політики у сфері правоохоронної діяльності в Україні. Зроблено висновок про необхідність формування єдиного нормативноправового документа, який би регулював функціонування громадянського суспільства та безпосередньо роботи його інститутів. Сформульовано авторське визначення поняття «міжнародні стандарти громадської участі», під яким запропоновано розуміти визнані державамипідписантами та закріплені у міжнародно-правових документах принципи і норми права, що мають бути покладені в основу діяльності цих держав щодо сприяння участі громадян та інститутів громадянського суспільства у формуванні та реалізації державної політики. Запропоновано класифікацію міжнародних стандартів у сфері громадської участі у правоохоронній політиці держави зa кpитepiєм ïx iєpapxiï нa види: 1) базові універсальні міжнародні стандарти, закріплені в основоположних документах, що визначають стандарти правової держави, зокрема щодо участі громадськості у державних і муніципальних справах; 2) міжнародні стандарти взаємодії органів публічної влади з інститутами громадянського суспільства; 3) міжнародні стандарти правового статусу неурядових організацій; 4) міжнародні стандарти взаємодії правоохоронних органів із населенням. Визначено зміст адміністративно-правового статусу інститутів громадянського суспільства у сфері правоохоронної політики держави. Залежно від ступеня персоніфікації запропоновано розрізняти три види адміністративноправового статусу інститутів громадянського суспільства: загальний, спеціальний та особливий. Проаналізовано адміністративно-правовий статус інститутів громадянського суспільства в умовах воєнного та надзвичайного стану, визначено їх особливості. Зроблено висновок, що під час дії цих правових режимів сталим залишається доктринальний компонент розвитку та функціонування громадянського суспільства, а засадничий, правозахисний, функціональний та інституційний компоненти можуть зазнавати суттєвих змін. Сформульовано авторське визначення поняття «принципи участі інститутів громадянського суспільства у сфері державної правоохоронної політики», під яким запропоновано розуміти найбільш загальні та стабільні вимоги, об’єктивно зумовлені засади, на яких базується залучення інститутів громадянського суспільства до процесу формування та реалізації публічновладних рішень правоохоронних органів із метою створення нормального функціонування громадянського суспільства та держави завдяки забезпеченню врахування інтересів суспільства під час досягнення цілей державної політики в сфері правоохоронної діяльності. Установлено коло та зміст адміністративно-правових форм участі інститутів громадянського суспільства у сфері державної правоохоронної політики в Україні. Запропоновано використовувати класифікацію форм громадської участі за рівнями участі, визначеними в європейських стандартах громадської участі, зокрема це: доступ до публічної інформації, консультація, діалог, партнерство. Проаналізовано адміністративно-правове забезпечення партнерства інститутів громадянського суспільства та правоохоронних органів в Україні. Визначено головні ознаки, які відрізняють партнерство від взаємодії у публічному управлінні: 1) партнерство відбувається в межах зовнішніх відносин публічного управління між суб’єктами, які не належать до однієї системи – апарату публічного управління; водночас взаємодія є співпрацею між суб’єктами, які є частинами єдиного апарату публічного управління – органами публічної влади та публічного адміністрування; 2) партнерство передбачає співпрацю сторін на засадах добровільності та рівності, а взаємодія відбувається відповідно до норм законодавства України і виключає наявність волі у органу публічної адміністрації при виконанні ним публічно-владних повноважень; 3) під час взаємодії співпраця зазвичай має абстрактний, адміністративний, рутинний характер і реалізується всередині публічного управління на рівні з іншими напрямами та завданнями діяльності органу публічної адміністрації; партнерство ж будується на засадах довіри, яка створює відкриті взаємини задля реалізації спільної мети, від досягнення якої кожен із партнерів отримує важливий для себе результат. Проаналізовано сучасні тенденції залучення громадян та інститутів громадянського суспільства до правоохоронної політики у зарубіжних країнах, на підставі чого виокремлено чотири основні напрями активізації громадської участі у формуванні та реалізації державної політики в сфері правоохоронної діяльності в Україні: 1) об’єднання зусиль правоохоронних органів та інститутів громадянського суспільства щодо протидії організованій злочинності, зокрема протидії тероризму; 2) посилення співпраці правоохоронців і громадськості у протидії торгівлі людьми; 3) подальше партнерство у сфері запобігання корупції та протидії злочинності корупційної спрямованості; 4) створення безпекового інформаційного простору в соціальних мережах. It is revealed in the research that the phenomenon of the right of Ukrainian citizens to participate in public administration in administrative law is manifested in its dual legal nature of a right-principle. As a law, it is a legal opportunity for citizens to participate in the management of public affairs, and as a principle, it has the form of guiding rules and norms of conduct which correspond to the objectives of the public administration system and define the requirements for the organisation and process of management, and which impose on public administration bodies the obligation to facilitate the exercise of these legal opportunities by citizens. The integration of civil society institutions into the process of development and implementation of the state policy in the field of law enforcement in Ukraine is examined in the thesis. The author proposes her own classification of functions of civil society institutions in the formation and implementation of the state policy in the field of law enforcement, namely: advisory, informative, control and supervision, law enforcement, human rights protection, educational and HR. The scientific definition of ‘administrative and legal mechanism for participation of civil society institutions in the development and implementation of the state policy in the field of law enforcement’ is formulated as a system of administrative and legal means which are organised in accordance with their regulatory framework and which collectively affect subjects and public relations by creating legitimate conditions for the real possibility of civil society institutions to influence the formation and implementation of the state policy in the field of law enforcement. The author defines the structure of such a mechanism, which includes three structural and functional blocks: the regulatory and legal component, the subjective component, and the functional component. The fundamental shortcomings of the current state of regulatory and legal support for the participation of civil society institutions in the formation and implementation of the state policy in the field of law enforcement in Ukraine are outlined. The author concludes that it is necessary to form a single legal document which would regulate the functioning of civil society and the work of its institutions. The author's definition of the concept of “international standards of public participation” is formulated, which is considered as the principles and norms of law recognized by the signatory states and enshrined in international legal documents which should form the basis of the activities of these states to promote the participation of citizens and civil society institutions in the formation and implementation of public policy. The classification of international standards in the field of public participation in the law enforcement policy of the state according to the following hierarchy is suggested: 1) basic universal international standards enshrined in the fundamental documents defining the standards of the rule of law, in particular, regarding public participation in state and municipal affairs; 2) international standards of interaction between public authorities and civil society institutions; 3) international standards of the legal status of non-governmental organizations; 4) international standards of interaction between law enforcement agencies and the public. The content of the administrative and legal status of civil society institutions in the field of law enforcement policy of the state is defined. Depending on the degree of personification, it is proposed to distinguish three types of administrative and legal status of civil society institutions: general, special and particular. The author analyses the administrative and legal status of civil society institutions under martial law and the state of emergency, and identifies their specific features. It is concluded that during these legal regimes, the doctrinal component of the development and functioning of civil society remains constant, while the fundamental, human rights, functional and institutional components may undergo significant changes. The author's own definition of the concept of ‘principles of participation of civil society institutions in the field of state law enforcement policy’ is provided, under which it is proposed to understand the most general and stable requirements, objectively determined principles on which the involvement of civil society institutions in the process of formation and implementation of public-power decisions of law enforcement agencies is based, aimed at ensuring the proper functioning of civil society and the state by ensuring that the interests of society are taken into account when achieving the goals of state policy in the field of law enforcement. The author determines the scope and content of administrative and legal forms of participation of civil society institutions in the field of state law enforcement policy in Ukraine. It is proposed to use the classification of forms of public participation by the levels of participation defined in the European standards of public participation, in particular, access to public information, consultation, dialogue, partnership. The administrative and legal support for partnership between civil society institutions and law enforcement agencies in Ukraine is analysed. The main features that distinguish partnership from interaction in public administration are identified: 1) partnership takes place within the framework of external relations of public administration between entities which do not belong to the same system – the public administration apparatus; at the same time, interaction is cooperation between entities which are parts of a single public administration apparatus - public authorities and public administration; 2) partnership involves cooperation of the parties on the basis of voluntariness and equality, and interaction takes place in accordance with the norms of the legislation of Ukraine and excludes the will of the public administration body in the exercise of its public authority powers; 3) during interaction, cooperation is usually abstract, administrative, routine and is implemented within public administration along with other areas and tasks of the public administration body; partnerships are built on the basis of trust, which creates open relationships to achieve a common goal, from which each partner receives an important result. The current trends of engaging citizens and civil society institutions in law enforcement policy in foreign countries are analysed, and on this basis, four main areas of intensification of public participation in the formation and implementation of the state policy in the field of law enforcement in Ukraine are identified: 1) combining the efforts of law enforcement agencies and civil society institutions to combat organised crime, in particular, counter-terrorism; 2) strengthening cooperation between law enforcement agencies and the public in combating human trafficking; 3) further partnership in the field of preventing corruption and combating corruptionrelated crime; 4) creating a secure information environment in social networks. |
Опис: | Пилип В. В. Адміністративно-правовий механізм участі інститутів громадянського суспільства у формуванні та реалізації державної політики у сфері правоохоронної діяльності в Україні: доктринальні положення: реферат на здобуття наукового ступеня доктора юридичних наук за спеціальністю 12.00.07 – адміністративне право і процес; фінансове право; інформаційне право / Пилип Вікторія Василівна. – Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ, 2024. - 43 с. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8326 |
Розташовується у зібраннях: | Автореферати дисертацій |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
pilip_7.pdf | 661,04 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.