Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8329
Title: Мовна підготовка курсантів: інтеграція сучасних методів у викладанні іноземних мов
Other Titles: Language training of cadets: integration of modern methods in teaching foreign languages
Authors: Вербицька, Х.І.
Verbytska, Kh.I.
Keywords: новітні методи навчання
комунікативний підхід
гейміфікація
проектне навчання
контекстуальне та крос-культурне навчання
new teaching methods
communicative approach
gamification
project-based learning
contextual and cross-cultural learning
Issue Date: 2024
Publisher: Актуальні проблеми навчання іноземних мов для спеціальних цілей: збірник наукових статей
Abstract: У статті розглядаються новітні методи навчання іноземної мови для курсантів, спрямовані на підвищення ефективності навчального процесу. Зокрема, акцентується увага на комунікативному підході, інтеграції сучасних технологій, гейміфікації, проектному навчанні, а також контекстуальному та крос-культурному навчанні. Розглянуті методи включають використання аудитивних і візуальних матеріалів, моделі «фліпклас» та інтерактивні вправи, що сприяють розвитку мовних навичок та мотивації курсантів. Впровадження цих методів дозволяє адаптувати навчальний процес до потреб здобувачів і забезпечує практичну спрямованість знань, що особливо важливо для професійної діяльності курсантів. The article deals with the latest methods of teaching a foreign language to cadets aimed at improving the effectiveness of the learning process. In particular, the article focuses on the communicative approach, integration of modern technologies, gamification, project-based learning, as well as contextual and crosscultural learning. The methods considered include the use of auditory and visual materials, flip-class models and interactive exercises that promote the development of language skills and motivation of cadets. The implementation of these methods allows to adapt the educational process to the needs of students and provides practical orientation of knowledge, which is especially important for the professional activity of cadets. A feature of teaching a foreign language in higher school, in contrast to the middle level, is that it should be professionally oriented. A professionally oriented approach to teaching a foreign language is aimed at studying professional vocabulary and terminology, focused on reading literature in the specialty and free communication in the field of professional activity. The structural elements of professionally oriented teaching of a foreign language include: communication skills by type of speech activity (speaking, listening, reading, writing), language knowledge and skills, sociocultural knowledge and skills. It is determined that professionally oriented teaching of foreign languages is effective when it is integrated with special disciplines of the vocational training cycle. Therefore, professionally oriented training, subject to integration with special disciplines, the use of teaching methods aimed at solving professional problems, imitation of professional activity and the manifestation of creative abilities will help develop students' professional creativity.
Description: Вербицька Х.І. Мовна підготовка курсантів: інтеграція сучасних методів у викладанні іноземних мов / Христина Вербицька // Актуальні проблеми навчання іноземних мов для спеціальних цілей: збірник наукових статей. - Львів: ЛьвДУВС, 2024. - С. 19-25.
URI: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8329
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ЗБІРНИК Актуальні проблеми 2024 (1).pdf312,9 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.