Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8345
Назва: | Розвиток soft skills у здобувачів вищої освіти під час навчання іноземної мови |
Інші назви: | The development of soft skills among students of higher education under time of learning a foreign language |
Автори: | Бондаренко, В.А. Bondarenko, V.A. |
Ключові слова: | soft skills комунікація критичне мислення креативність робота в команді проєктне завдання методичні способи та прийоми communication critical thinking creativity teamwork project assignment methodological methods and techniques |
Дата публікації: | 2024 |
Видавництво: | Актуальні проблеми навчання іноземних мов для спеціальних цілей: збірник наукових статей |
Короткий огляд (реферат): | У статті проаналізовано питання розвитку гнучких навичок у студентів. Визначено компоненти soft skills, що видаються найактуальнішими на ринку праці, та виявлено найефективніші методичні способи і прийоми, які б сприяли розвитку цих навичок у процесі навчання іноземної мови у ЗВО. Контекст-аналіз теоретичного наукового досвіду, синтез і узагальнення дали змогу визначити найважливіші компоненти soft skills, що були представлені в моделі «4К»: комунікація, критичне мислення, креативність, кооперація. Ці компоненти – найважливіші характеристики особистості, застосування яких сприяє успішній реалізації в професійному середовищі та соціальній взаємодії. Автором надається тлумачення змісту цих компонентів з метою визначення найбільш ефективних методичних способів, застосування яких сприятиме розвитку soft skills. У статті обґрунтовано можливість розвитку soft skills на основі застосування ситуативних і проєктних завдань на заняттях іноземною мовою. Під час роботи над проєктом у студентів розвиваються навички комунікативної взаємодії в групі (команді), навички пошуку, аналізу та критичного осмислення інформації за заданою темою. Подання аргументованого висловлювання, обговорення результатів проєкту, формулювання пропозицій щодо вдосконалення представленого проєкту сприяють розвитку soft skills у контексті креативності. Автор підкреслює, що проєктні завдання більшою мірою спрямовані на формування навичок роботи в команді – організацію взаємодії в команді, визначення лідера, відповідальність кожного студента за результат. Особливу увагу у статті приділено зміні ролі викладача – акцент зміщується на самостійність студентів, викладач виступає в ролі консультанта, фасилітатора. Обґрунтовано можливість розвитку soft skills у студентів на основі використання активних методів навчання іноземної мови. The article deals with the issues of developing soft skills in students. The components of soft skills most relevant in the labour market and the most effective methodological methods and techniques contributing to developing these skills in teaching a foreign language are determined. Context analysis of theoretical scientific experience, synthesis and generalization made it possible to determine the most important soft skills components presented in the “4K” model – communication, critical thinking, creativity, and cooperation. These components represent the most important personality characteristics, which contribute to successful implementation in a professional environment and social interaction. The author interprets the components' content to determine the most effective methodological methods, which will contribute to developing soft skills. The article substantiates the possibility of developing soft skills using situational and project – based tasks in foreign language classes. While working on a project, students develop skills of communicative interaction in a group (team) and skills of searching, analyzing and critically understanding information on a given topic. Presenting a reasoned statement, discussing the project results, and formulating proposals for improving the presented project contribute to developing soft skills in the context of creativity. The author emphasizes that project assignments aim to develop teamwork skills – organizing team interaction, identifying a leader, and each student’s responsibility for the result. Particular attention in the article is paid to the changing role of the teacher – the emphasis shifts to students' independence, and the teacher acts as a consultant and facilitator. In conclusion, the author substantiates the possibility of developing soft skills in students based on active teaching methods of a foreign language. |
Опис: | Бондаренко В. Розвиток soft skills у здобувачів вищої освіти під час навчання іноземної мови / Вікторія Бондаренко // Актуальні проблеми навчання іноземних мов для спеціальних цілей: збірник наукових статей. - Львів: ЛьвДУВС, 2024. - С. 10-18. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8345 |
Розташовується у зібраннях: | Наукові публікації |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
ЗБІРНИК Актуальні проблеми 2024.pdf | 319,68 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.