Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8634
Title: | Аналіз ефективності самостійного вивчення студентами англійської мови |
Other Titles: | Analysis of the effectiveness of students' independent english language learning |
Authors: | Кузьо, Л.І. Kuzo, L.I. |
Keywords: | самостійне вивчення англійської мови автономне навчання мовна компетентність освітні стратегії independent English language learning autonomous learning EIS language competence educational strategies |
Issue Date: | 10-Jan-2025 |
Publisher: | Global trends in science and education: Proceedings of the 1st International scientific and practical conference |
Abstract: | У статті розглядається проблема самостійного вивчення англійської мови (EIS) як ефективного способу подолання обмежень формальної освіти та покращення мовних навичок студентів. Аналізується роль англійської мови у сучасних глобалізаційних процесах, особливо в контексті війни та євроінтеграційних прагнень України. Дослідження засвідчило, що найбільш поширеними видами самостійного навчання є читання, аудіювання, перегляд англомовних медіа та інтерактивні активності. Виявлено основні мотиваційні чинники та бар’єри, що впливають на процес самостійного навчання, зокрема роль інтересів студентів, обмеженість часу та потребу у стратегічному підході до навчання. Обґрунтовано необхідність підтримки EIS через розширення доступу до освітніх ресурсів, розробку методичних рекомендацій та інтеграцію самостійного навчання у навчальний процес. The article examines the issue of independent English language learning (EIS) as an effective way to overcome the limitations of formal education and improve students' language skills. The role of English in contemporary globalization processes is analyzed, particularly in the context of war and Ukraine’s European integration aspirations. The study revealed that the most common forms of independent learning include reading, listening, watching English-language media, and engaging in interactive activities. The key motivational factors and barriers affecting the self-learning process are identified, including students’ interests, time constraints, and the need for a strategic approach to learning. The necessity of supporting EIS through expanded access to educational resources, the development of methodological recommendations, and the integration of independent learning into the educational process is substantiated. |
Description: | Кузьо Л.І. Аналіз ефективності самостійного вивчення студентами англійської мови / Кузьо Любов Іванівна // Global trends in science and education: Proceedings of the 1st International scientific and practical conference (February 10-12, 2025). - Kyiv, Ukraine: SPC “Sci-conf.com.ua”, 2025. - 1059 p. - Pp. 488-494. |
URI: | https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8634 |
Appears in Collections: | Наукові публікації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Кузьо стаття.pdf | 1,02 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.