Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8676
Title: | Логістичний підхід в управлінні закладами освіти на засадах лідерства: психологічні, мотиваційні та економічні аспекти |
Other Titles: | Logistics approach in the management of educational institutions based on leadership: psychological, motivational and economic aspects |
Authors: | Копитко, М.І. Kopytko, M.I. ORCID ID: 0000-0001-6598-3798 Михаліцька, Н.Я. Михаліцька, Н.Я. ORCID ID: 0000-0002-8912-8005 Яцик, М.Р. Yatsyk, M.R. ORCID ID: 0000-0002-7061-9066 |
Keywords: | управління закладами освіти логістичний підхід лідерство формування візії залучення людей надання ресурсів мотивація та стимулювання відповідальність за результат management of educational institutions logistics approach leadership vision formation involvement of people provision of resources motivation and incentives responsibility for the result |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Ефективна економіка |
Series/Report no.: | ;1 |
Abstract: | У статті проведено дослідження ефективності використання логістичного підходу в управлінні закладами освіти на засадах лідерства у контексті психологічних, мотиваційних та економічних аспектів. Наголошено, що критичні виклики у освітній сфері спричинили масштабні освітні втрати та потребують менеджерів-лідерів нового формату, здатних швидко ухвалювати рішення, працювати під тиском в умовах війни та створювати високоефективну команду. Проаналізовано законодавчі зміни, які створюють правову базу для пошуку нових підходів до розвитку освіти і науки, що мають відповідати на запити сучасності та майбутнього, задовольняти потреби українців та забезпечувати дотримання європейських цінностей. Виокремлено тенденції та чинники розвитку логістичного підходу в освіті, які сприяють синхронізації освітньої системи, зниженню ризику неефективного використання коштів, оптимізації витрат на освіту, збільшенню фінансових потоків у освітню галузь, підвищеннюконкурентоспроможності закладів освіти, адаптації освітніх послуг до нових потреб цільової аудиторії та забезпечують результативність освітньої діяльності. Визначено, що заклади освіти мають не тільки надавати знання, а розвивати компетенції здобувачів освіти, необхідні для роботи у міжнародному та багатокультурному середовищі, формувати відповідальність за умови життя та навколишнє середовище, впроваджувати модернізовані технології навчання, сприяти комплексному розкриттю потенціалу та розвитку особистості. Автори дійшли висновку, що для трансформації освіти потрібні лідери, які здатні не лише адаптуватися, а й брати активну участь у формуванні нового освітнього середовища. Визначено, що концепція побудови лідерства в контексті психологічних, мотиваційних та економічних аспектів ґрунтується на принципах: формування візії, залучення людей, надання ресурсів, мотивація та стимулювання, відповідальність за результат. Сучасний лідер має розуміти потреби та страхи своїх підлеглих, захищати та мобілізувати ресурси стійкості, створювати умови, в яких люди зможуть зберігати мотивацію, працездатність та продуктивність. The article examines the effectiveness of the logistics approach in the management of educational institutions based on leadership in the context of psychological, motivational and economic aspects. It is emphasized that critical challenges in the educational sphere have caused large-scale educational losses and require managers-leaders of a new format who are able to make quick decisions, work under pressure in war conditions and create a highly effective team. The article analyzes legislative changes that create a legal framework for finding new approaches to the development of education and science that should meet the needs of the present and future, meet the needs of Ukrainians and ensure compliance with European values. The article highlights the trends and factors of development of the logistics approach in education, which contribute to the synchronization of the educational system, reduce the risk of inefficient use of funds, optimize education costs,increase financial flows to the education sector, increase the competitiveness of educational institutions, adapt educational services to the new needs of the target audience and ensure the effectiveness of educational activities. It is determined that educational institutions should not only provide knowledge, but also develop the competencies necessary to work in an international and multicultural environment, form responsibility for living conditions and the environment, introduce modernized teaching technologies, and promote comprehensive unlocking of potential and personal development. The authors conclude that the transformation of education requires leaders who are able not only to adapt but also to actively participate in the formation of a new educational environment. It is determined that the concept of building leadership in the context of psychological, motivational and economic aspects is based on the following principles: vision formation, involvement of people, provision of resources, motivation and incentives, responsibility for the result. A modern leader must understand the needs and fears of his or her subordinates, protect and mobilize sustainability resources, and create conditions in which people can maintain motivation, efficiency, and productivity. |
Description: | Копитко М.І. Логістичний підхід в управлінні закладами освіти на засадах лідерства: психологічні, мотиваційні та економічні аспекти / М.І. Копитко, Н.Я. Михаліцька, М.Р. Яцик // Ефективна економіка. - 2025. - № 1. |
URI: | https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8676 |
Appears in Collections: | Наукові публікації |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Копитко, Михаліцька, Яцик.pdf | 445,88 kB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.