Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8845
Title: Вплив комплексу неповноцінності підлітка на міжособистісну взаємодію: кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «бакалавр» за спеціальністю 053 «Психологія»
Other Titles: The influence of the inferiority complex of a teenager on interpersonal interaction: Qualification work for the degree of bachelor
Authors: Козлова, В.Д.
Kozlova, V.D.
Keywords: комплекс неповноцінності
самооцінка
тривожність
міжособистісна взаємодія
підлітковий вік
соціальна адаптація
психокорекція
inferiority complex
self-esteem
anxiety
interpersonal interaction
adolescence
social adaptation
psychocorrection
Issue Date: 2025
Publisher: ЛьвДУВС
Abstract: Кваліфікаційна робота присвячена дослідженню впливу комплексу неповноцінності на міжособистісну взаємодію підлітків. У роботі розглянуто теоретичні аспекти формування комплексу неповноцінності, його психологічні характеристики та вплив на соціальну поведінку. У процесі дослідження проаналізовано взаємозв’язок між рівнем самооцінки, тривожністю та комунікативними навичками підлітків. Виявлено, що низька самооцінка та підвищена тривожність значно ускладнюють соціальну адаптацію та ефективність міжособистісної взаємодії. Представлені результати емпіричного дослідження підтверджують існування негативного кореляційного зв’язку між комплексом неповноцінності та рівнем комунікативної активності. На основі отриманих даних розроблено програму психокорекції, спрямовану на підвищення самооцінки, зниження рівня тривожності та розвиток комунікативних навичок у підлітків. Запропоновані методики можуть бути використані в роботі психологів, соціальних педагогів та інших фахівців, що працюють з підлітковою аудиторією. The qualification work is devoted to the study of the influence of the inferiority complex on the interpersonal interaction of adolescents. The work considers the theoretical aspects of the formation of the inferiority complex, its psychological characteristics and impact on social behavior. In the process of the study, the relationship between the level of self-esteem, anxiety and communication skills of adolescents was analyzed. It was found that low self-esteem and increased anxiety significantly complicate social adaptation and the effectiveness of interpersonal interaction. The presented results of the empirical study confirm the existence of a negative correlation between the inferiority complex and the level of communicative activity. Based on the data obtained, a psychocorrection program was developed aimed at increasing self-esteem, reducing the level of anxiety and developing communication skills in adolescents. The proposed methods can be used in the work of psychologists, social educators and other specialists working with an adolescent audience.
Description: Козлова В. Вплив комплексу неповноцінності підлітка на міжособистісну взаємодію: кваліфікаційна робота на здобуття освітнього ступеня «бакалавр» здобувача вищої освіти заочної форми навчання за спеціальністю 053 «Психологія» / Валерія Козлова. - Львів: Львівський державний університет внутрішніх справ, 2025. - 61 с.
URI: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/8845
Appears in Collections:Кваліфікаційні роботи (бакалавр)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Козлова.pdf902,02 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.