Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/912
Title: Динаміка мотивів майбутніх психологів вищих навчальних закладів системи ДСНС України
Other Titles: The dynamics of motives of future psychologists in higher educational establishments in the system of the State Emergency Service of Ukraine
Authors: Сірко, Р.І.
Sirko, R.I.
Keywords: майбутні психологи
мотивація
пізнавальна активність
мотиви уникнення
мотиви зміни діяльності
мотиви самоповаги
future psychologists
motivation
cognitive activity
avoidance motives
motives of change
motivation esteem change
motivation esteem
Issue Date: 2016
Publisher: ЛьвДУВС
Series/Report no.: Психологічна;1
Abstract: Досліджено спектр мотивів майбутніх психологів вищих навчальних закладів системи ДСНС України. Автором презентовано результати досліджень мотиваційної сфери майбутніх психологів упродовж їх навчання у ВНЗ. Для групи високо успішних характерні висока внутрішня мотивація та пізнавальна активність, яка під час навчання підвищується. Для групи низького рівня навчання притаманна середня пізнавальна активність і низька внутрішня мотивація, котра протягом навчання знижується. Відзначено негативну динаміку мотивів «зміна діяльності» та «самоповага». The article deals with the problems of motives of future psychologists in higher educational establishments in the system of DSNS. The author presented the results of research of motivational sphere future psychologists during their studies at university. For every level of studies the different motives are characteristic: high-successful respondents use high internal motivation and cognitive activity, which increases during the training. Low-level studies characterized by average cognitive activity and low intrinsic motivation, which for education is reduced. It is noted negative dynamics motives «change in activity» and «self-esteem». In both groups dominated internalities locus of control in the achievements and failures and externalities – in health, family relationships and productive activities. It is reported high focus on themselves and the activities and low focus on communication. The group vysokouspishnyh characterized by high internal motivation and cognitive activity, which increases during the training. It is noted the high level of «competitive motive,» «motive of self-esteem» and the capacity for predicting the activity. For low-level education characterized by average cognitive activity and low intrinsic motivation, which for education is reduced. It is noted negative dynamics motive «change of» reducing self-esteem and ability to forecasting its activities. In both groups dominated internal’nym locus of control in the achievements and failures and externalities – in health, family relationships and productive activities. Reported high focus on themselves and the activities at the same time focus on poor communication. The prospect research aimed at the implementation of factor analysis and correlation of research results of motivational sphere in future psychologists high and low levels of achievement. Summary results will contribute to a clearer understanding of personality in professional extreme activities and will enable to develop an effective strategy adjustment motivation during the training.
Description: Сірко Р.І. Динаміка мотивів майбутніх психологів вищих навчальних закладів системи ДСНС України / Р.І. Сірко // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія психологічна. - 2016. - Випуск 1. - С. 179-187.
URI: http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/912
ISSN: 2311-8458
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
2016-1srisdu.pdf569 kBAdobe PDFThumbnail
View/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.