Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/9190
Title: Інноваційні методики інклюзивного навчання
Other Titles: Innovative methods of inclusive education
Authors: Бойко, О.Т.
Boiko, O.T.
ORCID ID: 0000-0002-3163-5004
Keywords: інклюзія
інклюзивна освіта
інноваційні методики інклюзивного навчання
диференціація навчального процесу
методика UDL
методика групової взаємодії
тьюторство (наставництво)
inclusion
inclusive education
innovative methods of inclusive learning
differentiation of the educational process
UDL methodology
group interaction methodology
tutoring (mentoring)
Issue Date: 2025
Publisher: Актуальні проблеми навчання іноземних мов для спеціальних цілей: Збірник наукових статей
Abstract: Світ швидко змінюється, змінюються умови, в яких ми живемо, навчаємося, працюємо, змінюються пріоритети, форми нашого спілкування та взаємодії. З’являються нові виклики, які вимагають швидкої адаптації, критичного та гнучкого мислення, навчання впродовж життя та інноваційних підходів. Сьогодні слово «інклюзія» перестало відображати тільки певне поняття. Інклюзія (від лат. inclusio – «включення») – це підхід, який передбачає залучення всіх людей без винятку до повноцінної участі в суспільному житті. Це нова культура спілкування й співпраці, солідарності та взаємоповаги. Інклюзивна освіта є однією з ключових тенденцій у розвитку сучасної педагогіки та освітньої політики. Її головна мета – забезпечити рівні можливості для навчання всіх здобувачів освіти, незалежно від їхніх фізичних, психічних чи соціальних особливостей. У зв’язку з цим важливим завданням стає вибір і впровадження інноваційних методик та технологій, здатних підвищити ефективність інклюзивного процесу, зробити його гнучким, доступним та адаптивним до потреб кожного здобувача освіти. Інноваційні методики інклюзивного навчання включають: диференціацію освітнього процесу (адаптацію завдань, методів та форм роботи відповідно до індивідуальних можливостей тих, хто навчається. Диференційований підхід дозволяє кожному відчувати успіх і прогрес); методику UDL (Universal Design for Learning – універсальний дизайн навчання) – концепцію створення освітнього середовища з врахуванням різноманітних потреб всіх здобувачів освіти, що передбачає варіативність у навчанні на початковому етапі планування, і виключає необхідність корекції безпосередньо в процесі навчання); методику групової взаємодії; тьюторство (наставництво). Інноваційні методики інклюзивного навчання створюють умови для гармонійного розвитку кожної людини, сприяють підвищенню якості освіти, формуванню толерантного суспільства та забезпеченню рівних можливостей. Ключовим завданням є інтеграція інновацій у повсякденний освітній процес. The world is changing rapidly, so are the conditions in which we live, study, and work, as well as priorities, forms of communication and interaction. New challenges are emerging that require rapid adaptation, critical and flexible thinking, lifelong learning and innovative approaches. Today, the word “inclusion” has ceased to reflect only a certain concept. Inclusion (from Latin inclusio) is an approach that involves engaging all people without exception in full participation in social life. This is a new culture of communication and cooperation, solidarity and mutual respect. Inclusive education is one of the key trends in the development of modern pedagogy and educational policy. The main goal of inclusive education is to provide equal learning opportunities for all students, regardless of their physical, mental or social characteristics. In this regard, an important task is the selection and implementation of innovative methods and technologies that can increase the effectiveness of the inclusive process, making it flexible, accessible, and adaptive to the needs of each learner. Innovative methods of inclusive education include: differentiation of the educational process (adapting tasks, methods, and forms of work according to the individual abilities of learners. The differentiated approach allows everyone to experience success and progress); UDL (Universal Design for Learning) – a concept for creating an educational environment taking into account the diverse needs of all students, it involves variability in learning at the initial planning stage and eliminates the need for correction during the learning process); group interaction methodology; tutoring (mentoring). Innovative methods of inclusive education create conditions for the harmonious development of each person, contribute to improving the quality of education, forming a tolerant society and ensuring equal opportunities. The key task is the integration of innovations into the everyday educational process.
Description: Бойко О.Т. Інноваційні методики інклюзивного навчання / Олеся Бойко // Актуальні проблеми навчання іноземних мов для спеціальних цілей: збірник наукових статей. - Львів: ЛьвДУВС, 2025. - С. 3-8.
URI: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/9190
Appears in Collections:Наукові публікації

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ЗБІРНИК 2025 Актуальні проблеми-3-8.pdf270,86 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.