Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1072
Назва: Реалізація моделі психологічного супроводу розвитку та становлення професійної ідентичності майбутніх педагогів в умовах ЗВО
Інші назви: Realization of the model of the psychological support for the development and formation of professional identity of future teachers in the conditions of higher educational institutions
Автори: Лялюк, Г.М.
Lialiuk, H.M.
Ключові слова: модель психологічного супроводу
професійна ідентичність
професійна рефлексія
особистісне зростання
самовизначення
самоактуалізація
model of psychological support
professional identity
professional reflection
personal growth
self-determination
self-actualization
Дата публікації: 2018
Видавництво: ЛьвДУВС
Серія/номер: Психологічна;1
Короткий огляд (реферат): Висвітлено результати реалізації моделі психологічного супроводу роз-витку та становлення професійної ідентичності майбутніх педагогів. Завдяки результатам формувального експерименту підтверджено ефективність впровадження моделі психологічного супроводу розвитку та становлення професійної ідентичності майбутніх педагогів. Додведено, що сформованість показників педагогічної ідентичності є аргументом на користь необхідності систематичного та цілеспрямованого впровадження моделі психологічного супроводу професійної ідентичності майбутнього педагога серед студентів педагогічних закладів вищої освіти. The article is devoted to the problem of realization of the model of psychological support of formation and development of professional identity of future teachers in the conditions of higher educational institutions. Psychological support of professional identity is one of the key stages necessary for the proper formation of a worthy teacher. The problem of formation of the professional identity of the future teacher, its structure, genesis and its psychological support of development has a theoretical and applied value in terms of achieving self-identity, personal growth, self-knowledge and spirituality. A prerequisite for the development of a teacher’s professional identity is the very personality of the teacher, his personal and professional potential, as well as the special knowledge and skills necessary for this type of activity. The model of psychological support for the formation and development of the professional identity of future teachers in the learning process is the main component of the psychological support of the individual in the process of professional training and aims to fully realize the personal social and psychological potential, to meet the needs of the future teacher in his professional self-actualization. The results of implementation of the model of psychological support of development and formation of professional identity of future teachers are highlighted in the article. The obtained result reflect the growth in experimental groups in the number of individuals, with the improved indicators of the formed pedagogical professional identity. The results of the molding experiment confirmed the effectiveness of the implemented model of psychological support for the development and formation of the professional identity of future teachers. The formation of indicators of pedagogical identity is an argument in favor of the need for a systematic and purposeful implementation of the model of psychological support for the professional identity of the future teacher among students of pedagogical higher educational institutions.
Опис: Лялюк Г.М. Реалізація моделі психологічного супроводу розвитку та становлення професійної ідентичності майбутніх педагогів в умовах ЗВО / Г.М. Лялюк // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія психологічна. - 2018. - Випуск 1. - С. 124-132.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1072
ISSN: 2311-8458
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2018-1-16.pdf584,98 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.