Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1094
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКовальчук, З.Я.-
dc.contributor.authorKovalchuk, Z.Ya.-
dc.date.accessioned2018-10-08T11:14:55Z-
dc.date.available2018-10-08T11:14:55Z-
dc.date.issued2015-
dc.identifier.issn2311-8458-
dc.identifier.urihttp://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1094-
dc.descriptionКовальчук З.Я. Упровадження генетично-психологічного комунікативно-рефлексійного тренінгового підходу в системі підготовки працівників поліції / З.Я. Ковальчук // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія психологічна. - 2015. - Випуск 2. - С. 56-65.uk_UA
dc.description.abstractОбґрунтовано необхідність упровадження генетично-психологічного комунікативно-рефлексійного тренінгового підходу в систему підготовки працівників поліції. Основними перевагами тренінгу є формування цілісної системи таких умінь і навичок, як організація позитивної міжособистісної взаємодії у спільноті; засвоєння нових знань про майбутню професію, розвиток умінь і навичок виконання різних видів педагогічної діяльності у стандартних і нестереотипних навчально-виховних ситуаціях; прищеплення умінь критично і творчо мислити у вирішенні професійних завдань; аналіз і відбір педагогічних дій у навчально-виховних ситуаціях; формування особистісних суджень, оцінок майбутньої професії; а також навичок роботи у команді. The article substantiates the necessity of introducing genetically-psychological training communicative and reflective approach in training police officers. Notes that the main advantage of the training is to develop an integrated system of skills such as organization of positive interpersonal interaction in the community; assimilation of new knowledge about future profession, developing skills and abilities performing various kinds of educational activities in standard and nestereotypnyh educational situations; imparting of skills to think critically and creatively in solving professional problems; analysis and selection of educational activities in educational situations; the personality judgments, estimates of future profession; and skills in the team. The main blocks developed communicative and reflective training, based on genetic and psychological conceptual approaches (development, self-improvement, as samopidsylennya amplification, etc.) and focused on qualitative intensification of positive interaction. GPTCR as a unique way to «reprogram» existing in the individual model control their own behavior and activity is the synthesis of a methodical complex semantic components are: thematic discussion (dialogue, polylogue), lecture-seminar, group discussion, psycho games psihodramatichesky games and exercises, introspection, relaxation, psyhohimnastyka, auditory training, support art therapy methods and so on. In terms of training play typical and crisis situations nominal (actual) interaction with the population of GPTCR, which should run in an atmosphere of responsible and frank interaction partner interactions, using communicative and perceptual means development exercises, games and more efficient forms of expression, is becoming and development of important traits like communicative, reflexivity, creativity, empathy, self-criticism and so on. In the professional life of police communication is not embodied in any process or activity independent form and included in individual or group practice, which can neither arise nor place without intensive and versatile communication. Therefore there is a great need for communicative and reflective training to address the problem of communicative situations. This – adequate means of forming reflective environment, providing integrated self subject in situations of uncertainty and unpredictability. Upon completion of all cycles of the training program the participants GPTCR produced a number of skills, namely to enter into contact; ask questions, to talk, to stimulate partner to change his position, offers, listen and understand what is meant by a partner, accept that the partner could not express hint to your partner that he heard and understood, so – it needed and formulated; ability to inhibit emotional tension in conversation or argument and thus prevent psycho-emotional and cognitive conflicts. They can add many other positive prosotsialno skills, able to intensify interaction.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherЛьвДУВСuk_UA
dc.relation.ispartofseriesПсихологічна;2-
dc.subjectгенетична психологіяuk_UA
dc.subjectсаморозвитокuk_UA
dc.subjectгенетично-психологічний комунікативно-рефлексійний тренінгuk_UA
dc.subjectвзаємодіяuk_UA
dc.subjectособистісні рисиuk_UA
dc.subjectgenetic psychologyuk_UA
dc.subjectself-improvementuk_UA
dc.subjectgenetic and psychological communicative and reflective traininguk_UA
dc.subjectinteraction and personality traitsuk_UA
dc.titleУпровадження генетично-психологічного комунікативно-рефлексійного тренінгового підходу в системі підготовки працівників поліціїuk_UA
dc.title.alternativeIntroduction of genetically-psychological training communicative and reflective approach in training police officersuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
15kzyappp.pdf592,59 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.