Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1252
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛеськів, Г.З.-
dc.contributor.authorLeskiv, H.Z.-
dc.date.accessioned2018-10-10T11:06:59Z-
dc.date.available2018-10-10T11:06:59Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn2311-844X-
dc.identifier.urihttp://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1252-
dc.descriptionЛеськів Г.З. Система мотивування персоналу як чинник підвищення конкурентноздатності підприємств / Г.З. Леськів, Л.Р. Кучер // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія економічна. - 2016. - Випуск 2. - С. 200-208.uk_UA
dc.description.abstractОбґрунтовано необхідність і актуальність розробки системи мотивування. Доведено, що кожен працівник впливає на кінцеві результати діяльності підприємства. Розроблено й запропоновано до практичного застосування систему мотивування працівників підприємства. Наведено перелік основних людських потреб і життєвих цінностей індивіда. Висвітлено поетапну побудову системи мотивування та її застосування в діяльності вітчизняних підприємств. It has been studied that every employee contributes to final results of enterprise activity. Development of a system of incentives for employees and a detailed characteristics of the stages of its formation which increases market competitiveness of enterprise in general have been analyzed. For correct creation of a system ofincentives it is important to determine the most essential needs and life values of people and then form a system of incentives and leverages coming from the fact that even basic human needs will become a work incentive when a person is sure that work is the most efficient way to satisfy these needs. We suggest using a comprehensive approach towards a system of incentives when developing such a system for employees at enterprises. Creation of a system of incentives must include several stages. The first stage – development and implementation of methods of financial and moral incentives. The aim of incentives at this stage lies in compliance with quality requirements based on quality standards accepted at an enterprise. The second stage – systems of employee incentives for creativity. At this stage we suggest improving the system of incentives for employees to increase competitiveness of enterprise. The third stage is characterized by creation of a general system of incentives based on a previously developed quality philosophy which involves profound changes in quality understanding. It has been established that the following approaches can be used when developing and implementing the system of incentives: remuneration system improvement; promotion policy improvement; increase oflabour attractiveness and material conditions improvement; expansion and promotion of employee participation in management; social conditions improvement for employees of enterprise; creation of a positive psychological microclimate in teams; moral incentives implementation.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherЛьвДУВСuk_UA
dc.relation.ispartofseriesЕкономічна;2-
dc.subjectсистема мотивуванняuk_UA
dc.subjectстандарти якостіuk_UA
dc.subjectматеріальне і моральне стимулюванняuk_UA
dc.subjectвинагородаuk_UA
dc.subjectsystem ofincentivesuk_UA
dc.subjectstandards accepteduk_UA
dc.subjectmotivationuk_UA
dc.subjectfinancial and moral incentivesuk_UA
dc.titleСистема мотивування персоналу як чинник підвищення конкурентноздатності підприємствuk_UA
dc.title.alternativeIncentive system for employees as a factor of enterprise competitiveness increaseuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Леськів.pdf592,78 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.