Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1285
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКозій, І.С.-
dc.contributor.authorKozii, I.S.-
dc.date.accessioned2018-10-10T15:14:17Z-
dc.date.available2018-10-10T15:14:17Z-
dc.date.issued2016-
dc.identifier.issn2311-844X-
dc.identifier.urihttp://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1285-
dc.descriptionБлагун І.Г. Бюджетна децентралізація та її вплив на фінансування видатків бюджетів місцевого самоврядування / І.Г. Благун, І.С. Козій // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія економічна. - 2016. - Випуск 1. - С. 165-180.uk_UA
dc.description.abstractРозглянуто механізм бюджетного фінансування видатків місцевих бюджетів у контексті виконання делегованих державною владою конституційних функцій і завдань територіальним громадам. Окреслено форми участі бюджетних видатків у реалізації перерозподільчої, стабілізаційної, алокаційної функцій суспільних фінансів. Здійснено огляд вітчизняних наукових і навчальних літературних джерел із проблематики сутності, призначення, функцій, кількісного та якісного наповнення видаткових бюджетних повноважень на місцевому рівні управління. Обґрунтовано нормативно-правову сутність видатково-перерозподільчої бюджетної термінології. Охарактеризовано основні підходи щодо розмежування видатків між різними рівнями зведеного бюджету, а також їх структурний поділ у розрізі окремих місцевих бюджетів. Оцінено переваги і недоліки фінансування відповідних конституційних повноважень за рахунок коштів місцевих бюджетів. Зроблено відповідні узагальнення щодо подальшої реструктуризації видатків місцевих бюджетів з огляду на локалізацію бюджетних відносин та здійснення інших децентралізаційних урядових заходів. Highlights theoretical and methodological foundations of non- аppropriation forms part of GDP. Characterized individual components of tax revenues, namely income from property and entrepreneurship; administrative fees and charges, revenues from non-commercial and incidental sales; revenues from penalties and fines. Other non-tax revenues; own revenues of budgetary institutions. Identifies common and distinctive features between taxes and non-tax payments. Identify methods, types and sources of non-tax revenues of local budgets. Ased on the report on the construction, the state and local budgets for the period 2011–2015 conducted analysis of structures and non-tax revenues for the period studied, based on what made the appropriate conclusions and generalizations. Evaluated structural changes in individual non-tax revenues in parts Formation of general and special funds of local budgets. Dinamitsi investigated in the share of state revenues from produktivnoyi ACTIVITIES property and property rights, public lands and resources, public services, extra-budgetary funds of budgetary institutions in GDP. Outlines promising areas of increasing alternative sources of local budgets in the context of fiscal decentralization, including: market development services to create a competitive environment in the utilities sector; significantly improve the quality of services provided by utilities, expanding their list; of economically reasonable price policy; improving the management of municipal property; forming enterprises of social partnership with local governments, activation of the relevant advisory and consulting services. Analysis of the composition and structure of the income from the capital showed their little fiscal-resource potential, primarily due to their extensive background. As a result, among the main tasks of effective management of land and mortgage complex infrastructure of local communities should be allocated as follows: optimization of structures and land-property complex; publicity, publicity, transparency of decision-making, auctions, competition, providing benefits; creating conditions for social needs and improving quality of life; priority development of the most important sectors of the local economy by creating adequate preferential arrangements; preservation and expansion of the material resources to perform legally assigned to local government authorities. Play a mechanism appropriate territorial communities and their associations structural elements of land and property complex as the material basis of socio-economic development and real financial sources of local revenues from operations with capital. Given the nature of the current state of economic development one of the most promising sources of treasury at all levels, consolidated budget are considered proceeds from the sale or use of intangible assets. Thus, the local communities in the face of local government may be vested right to immediate possession of inventions, industrial designs, industrial models, selection achievements; the right to use the works of science, literature, art, computer software program, objects of related rights; exclusive rights to know-how, trademarks.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherЛьвДУВСuk_UA
dc.relation.ispartofseriesЕкономічна;1-
dc.subjectмісцеві бюджетиuk_UA
dc.subjectвитрати місцевих бюджетівuk_UA
dc.subjectвидатки місцевих бюджетівuk_UA
dc.subjectбюджетні призначенняuk_UA
dc.subjectбюджетні асигнуванняuk_UA
dc.subjectбюджетні коштиuk_UA
dc.subjectlocal budgetsuk_UA
dc.subjectlocal budget expendituresuk_UA
dc.subjectexpenditures of local budgetsuk_UA
dc.subjectbudget appropriationsuk_UA
dc.subjectbudget appropriation budgetuk_UA
dc.titleБюджетна децентралізація та її вплив на фінансування видатків бюджетів місцевого самоврядуванняuk_UA
dc.title.alternativeFiscal decentralization and its impact on financing expenditures of local budgetsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Козій.pdf960,6 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.