Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1700
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorКовалів, М.В.-
dc.contributor.authorKovaliv, M.V.-
dc.date.accessioned2018-10-25T13:29:53Z-
dc.date.available2018-10-25T13:29:53Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.issn2311-8040-
dc.identifier.urihttp://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/1700-
dc.descriptionКовалів М.В. Правоохоронні (поліцейські) заходи реагування на правопорушення / М.В. Ковалів // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. Серія юридична. - 2017. - Випуск 4. - С. 245-253.uk_UA
dc.description.abstractПорушено питання, яке стосується правоохоронних заходів реагування на правопорушення. Розглянуто повноваження правоохоронних органів (Національної поліції й її посадових осіб тощо) у сфері адміністративної відповідальності, зокрема заходів реагування на правопорушення. Охарактеризовано поліцейські превентивні заходи та поліцейські заходи адміністративного примусу. Police activity is associated with the possibility of widespread use of measures of administrative coercion. An integral part of the system of the methods of public administration of the society is a method of coercion, which belongs to the most rigid means of influence. That is why officials of the public administration bodies usually use coercion in combination with other management methods. The police with other subjects are endowed with the possibility of bringing to administrative responsibility of individuals who violate the law. In order to perform the tasks entrusted to police, measures in response to offenses, defined by the Administrative infraction code of Ukraine on the grounds and in the order determined by the legislation, are taken. However, first of all, these measures should be legitimate, that is defined by the law – the police are prohibited to apply any other activities than defined by the laws of Ukraine; secondly, these measures should be necessary – to perform police powers, you cannot apply another measure because its application will be ineffective, as well as if this activity causes least damage both to the recipient of the event and others; thirdly, these measures should be proportional – damage, caused to legal rights and freedoms of the person or the interests of the society or the state, does not exceed the weal, for the protection of which they apply to, or created threat of harm; fourthly, these measures should be effective – their use is provided by the execution of the powers of the police. The article deals with the issues of law enforcement measures in response to offences. The powers of law enforcement agencies (including the National Police and its officers) in the field of administrative responsibility, including measures in response to offences, are considered. The police preventive measures and police measures of administrative coercion are revealed.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherЛьвДУВСuk_UA
dc.relation.ispartofseriesЮридична;4-
dc.subjectпублічний порядокuk_UA
dc.subjectнаціональна поліціяuk_UA
dc.subjectправоохоронний органuk_UA
dc.subjectпревентивні заходиuk_UA
dc.subjectpublic orderuk_UA
dc.subjectnational policeuk_UA
dc.subjectlaw enforcement agencyuk_UA
dc.subjectpreventive measuresuk_UA
dc.titleПравоохоронні (поліцейські) заходи реагування на правопорушенняuk_UA
dc.title.alternativeLaw enforcement (police) measures in response to offencesuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
4-2017-29.pdf571,39 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.