Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/2315
Назва: Соціально-психологічний аналіз поведінки керівника щодо підлеглих (на прикладі освітніх установ)
Інші назви: Socio-psyhological behavior analysis supervisory leader (example of educational institutions)
Автори: Ковальчук, З.Я.
Kovalchuk, Z.Ya.
ORCID ID: 0000-0002-2355-2129
Ключові слова: керівник
підлеглий
педагогічний колектив
стилі управління
конфлікти
ефективність керівництва
leader
subordinate
pedagogical collective
management styles
conflcts
leadership effectiveness
Дата публікації: 2018
Видавництво: ЛьвДУВС
Серія/номер: ;2
Короткий огляд (реферат): Теоретично обґрунтовано та емпірично доведено якими особливостями стилів управління, конфліктної взаємодії та співпраці, ефективністю керівництва володіють досліджувані працівники освітнього середовища. Проведено кореляційний та факторний аналіз даних. Виявлено, що для педагогічного колективу характерним є середній рівень мотивації досягнення успіху з тенденцією до високого, а це свідчить про наявність високого потенціалу до розвитку педагогічного колективу. У колективах переважає демократичний стиль управління. Серед способів та методів поведінки у конфліктній ситуації у педагогічному колективі домінували суперництво та співпраця, найменшою мірою в ньому використовувалися способи поведінки у конфліктній ситуації уникнення та пристосування. Існують відмінності також і щодо соціально-демографічних чинників. The article is theoretically substantiated and empirically proved the peculiarities of the interconnection of managerial styles, the motivation to the success of the management’s effectiveness and the ways of behavior in the conflct situation in the staff of the educational environment and the inflence of the main demographic indicators on them. Correlation and factor analysis of data are carried out. The comparative description of the peculiarities of the determinants of evaluation of the behavior of the head for subordinates of persons of different ages, persons with different work experience and men and women is given. It was found that for the pedagogical team, the average level of motivation for success with a tendency to high is characteristic, which indicates a high potential for the development of the teaching staff. Collectives are dominated by democratic governance. Low ratings were received by the liberal and authoritative management of the labor collective. Among the methods and methods of behavior in a conflct situation, the pedagogical team was dominated by rivalry and cooperation, and to a lesser extent, it used the modes of behavior in a conflct situation of avoidance and adaptation. There are also differences in socio-demographic factors. Younger teachers have higher levels of motivation for success, more democratic governance and cooperation to deal with conflct situations, have better management effectiveness, and feel that subordinates prefer leadership attitudes toward them. Senior managers are more inclined to use an authoritarian style of management. Moreover, men experienced higher management effectiveness and a greater tendency to use cooperation in conflct situations.
Опис: Ковальчук З.Я. Соціально-психологічний аналіз поведінки керівника щодо підлеглих (на прикладі освітніх установ) / Ковальчук Зоряна Ярославівна // Соціально-правові студії. - 2018. - Випуск 2. - С. 64-73.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/2315
ISSN: 2617-4170
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
2-1018-10.pdf924,02 kBAdobe PDFЕскіз
Переглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.