Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/4032
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛеськів, Г.З.-
dc.contributor.authorLeskiv, H.Z.-
dc.contributor.authorORCID ID: 0000-0002-4900-9466-
dc.contributor.authorЖивко, З.Б.-
dc.contributor.authorZhyvko, Z.B.-
dc.contributor.authorORCID ID: 0000-0002-4045-669X-
dc.contributor.authorВласенко, К.К.-
dc.contributor.authorVlasenko, K.K.-
dc.date.accessioned2021-11-16T08:31:52Z-
dc.date.available2021-11-16T08:31:52Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/4032-
dc.descriptionЛеськів Г.З. Теоретичні аспекти оцінки конкурентоспроможності працівників / Леськів Галина Зіновіївна, Живко Зінаїда Богданівна, Власенко Каріна Констянтинівна // Економіка та суспільство. - 2021. - № 26. - С. 1-5.uk_UA
dc.description.abstractПроведено дослідження теоретичних аспектів оцінки конкурентоспроможності працівників. Об'єктом даного дослідження є оцінка конкурентоспроможності працівників та систематизація можливостей оцінювання конкурентоспроможності працівників. Метою статті є узагальнення факторів, що впливають на конкурентоспроможність працівників. Методи дослідження – порівняльний аналіз та синтез наукової літератури, логічне узагальнення. Визначено, що більшість організацій використовують лише якісні методи оцінки, і найбільшою перешкодою для правильної оцінки конкурентоспроможності працівника є суб’єктивність (на оцінювача можуть впливати стереотипи, упередження, попередні результати роботи). Встановлено, що співробітника найбільше мотивують внутрішні фактори, такі як цінності, очікування, потреби розвиватися, досягати кар’єрних висот, бути фахівцем у своїй галузі, а організація та держава повинні мотивувати та створювати для цього всі можливості. The problem of assessing the competitiveness of workers can be investigated on the basis of systems theory. Part of the knowledge (competencies) that an individual possesses at work increases the competitiveness of the organization, and the more competitive organizations there are, the more competitive the industry and the state itself. A person as a person refers to a biological (by nature) natural (by the way of formation) system. The more talented a person is, the more likely they are to apply the knowledge and skills they have at work. In building a dynamic and competitive economy, skills for employment in a knowledge-based society are becoming especially important. One of the EU's priorities is to increase investment in people and training, the need for which is determined by the rapid growth of the small and medium-sized business sector, market globalization, the development of international relations, changes in information technology and penetration into all sectors of the economy. Due to a shortage of skilled labor, more and more companies decide to invest in the qualifcations and education of their employees. However, leaders of organizations are faced with the problem of assessing the strengths and weaknesses of employees by choosing criteria on the basis of which they determine and compare the results of work, how to correctly use the valuable qualities of their employees to achieve the strategic goals of the organization. Therefore, the main obstacle is the assessment of employee performance, the quantitative expression of his competence or other elements of competitiveness. The study of theoretical aspects of assessing the competitiveness of employees. The object of this work is the assessment of the competitiveness of employees and the possibilities of assessing the competitiveness of employees are systematized. The purpose of the article is to generalize the factors affecting the competitiveness of employees, Research methods – comparative analysis and synthesis of scientifc literature, logical generalization. It was determined that most companies use only qualitative methods of assessment, and the biggest obstacle for the correct assessment of an employee's competitiveness is subjectivity (an appraiser can be influenced by stereotypes, prejudices, and preliminary work results). It was found that the employee is more motivated by internal factors, such as values, expectations, needs to develop, to achieve career heights, to be an expert in his feld, and the organization and the state should motivate and create all the opportunities for this.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherЕкономіка та суспільствоuk_UA
dc.relation.ispartofseries;26-
dc.subjectконкурентоспроможністьuk_UA
dc.subjectперсоналuk_UA
dc.subjectпрацівники підприємстваuk_UA
dc.subjectнормативні заходиuk_UA
dc.subjectякісні методи оцінкиuk_UA
dc.subjectоцінка конкурентоспроможностіuk_UA
dc.subjectcompetitivenessuk_UA
dc.subjectpersonneluk_UA
dc.subjectemployees of the enterpriseuk_UA
dc.subjectassessment of competitivenessuk_UA
dc.titleТеоретичні аспекти оцінки конкурентоспроможності працівниківuk_UA
dc.title.alternativeTheoretical aspects of employee competitiveness assessmentuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
леськів.pdf165,87 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.