Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/4302
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorЛихолат, С.М.-
dc.contributor.authorLykholat, S.M.-
dc.contributor.authorORCID ID: 0000-0002-0517-6852-
dc.contributor.authorВерескля, М.Р.-
dc.contributor.authorVeresklia, M.R.-
dc.contributor.authorORCID ID: 0000-0002-7061-9066-
dc.contributor.authorМельник, А.О.-
dc.contributor.authorMelnyk, A.O.-
dc.contributor.authorORCID ID: 0000-0003-4070-4558-
dc.date.accessioned2022-01-27T09:21:59Z-
dc.date.available2022-01-27T09:21:59Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.urihttp://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/4302-
dc.descriptionЛихолат С. М. Маркетингова діяльність замовника у процесі організації публічних закупівель / С. М. Лихолат, М. Р. Верескля, А. О. Мельник // Ефективна економіка. - 2021. - № 12. - С. 1-5.uk_UA
dc.description.abstractМетою статті є дослідження маркетингової діяльності замовника у процесі організації публічних закупівель з подальшим визначенням напрямів розвитку обраного напряму та налагодження комунікації із зацікавленими сторонами. Розглянуто теоретичні напрацювання науковців які дають підставу стверджувати про необхідність поглиблення даного питання. Встановлено, що із впровадженням тендерів та введенням системи Prozorro між продавцями та державними установами поступово втратились напрацьовані канали комунікації. Зазначено, що для усіх видів тендерів на будь-якій їх стадії проведення присутні елементи маркетингу, що пов’язано із специфікованою виконуваних робіт, формуванням ділової репутації, пошуком кращих цінових пропозицій, якістю та термінами виконання умов угоди, ефективністю закупівель та можливістю взаємодіяти із переможцями торгів. Встановлено роль організаторів торгів у залучені активних постачальників для проведення тендерних процедур. Акцентовано увагу на часових рамках як важливому елементів торгів що пов’язано із інфляцією вартості предметів закупівлі.The purpose of the article is to study the marketing activities of the customer in the process of organizing public procurement with further identification of development areas of the chosen direction and communication with stakeholders. Scientists’ theoretical developments, which give the basis to assert the necessity of deepening of the given question and its further improvement, are considered. It has been established that with the introduction of tenders and the introduction of the Prozorro system, which was created to find suppliers with sufficient experience to deliver certain goods or services at the best prices, the established channels of communication between sellers and government agencies were gradually lost. It is noted that for all types of tenders at any stage there are elements of marketing, which is associated with the need to study the bidders (study the history of the company, its contacts, experience of similar work or supply of similar goods to other customers), the need to comply payment discipline, specified work performed, the need to conduct bidding analytics for previous periods with maintaining comments on procurement and tenders winners’ contacts for feedback, not to discriminate bidders, building a business reputation, finding the best prices, quality and compliance with deadlines of agreements, efficiency of procurement and the ability to interact with the winners of tenders, establishing the activities of the business entity after the tender, receiving positive feedback on the results of business relationships, preparatory work for participation in other tenders. The role of tender organizers in attracting active suppliers for tender procedures has been established. The emphasis is placed on time frames as an important element of bidding due to value inflation of purchased items. It is recommended to pay more attention to ensuring transparency and specificity of procurement procedures and coverage of results on publicly available electronic resources, which will increase the number of companies interested in participating in tenders, simplify the process of tender documentation, inform prospective bidders, and thus increase tender efficiency.uk_UA
dc.language.isootheruk_UA
dc.publisherЕфективна економікаuk_UA
dc.relation.ispartofseries;12-
dc.subjectпублічні закупівліuk_UA
dc.subjectмаркетингові інструментиuk_UA
dc.subjectорганізація тендерівuk_UA
dc.subjectсистема prozorrouk_UA
dc.subjectторгиuk_UA
dc.subjectелектронні майданчикиuk_UA
dc.subjectpublic procurementuk_UA
dc.subjectmarketing toolsuk_UA
dc.subjectorganization of tendersuk_UA
dc.subjectprozorro systemuk_UA
dc.subjectauctionuk_UA
dc.subjectelectronic platformsuk_UA
dc.titleМаркетингова діяльність замовника у процесі організації публічних закупівельuk_UA
dc.title.alternativeMarketing activity of the customer in the process of organization of public procurementuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Верескля стаття.pdf245,44 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.