Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/5413
Назва: Структура параметрів навчальної мотивації особистості та динаміка її становлення в студентському віці
Інші назви: The structure of parameters of personality’s learning motivation and dynamics of its development in the student’s age
Автори: Кузьо, Л.І.
Kuzo, L.I.
Ключові слова: навчальна мотивація
студентський вік
мотив
спонуки діяльності
навчальна успішність
зовнішня характеристика
внутрішня характеристика
мотиваційний фактор
learning motivation
student age
motive
activity causes
academic success
external characteristics
internal characteristics
motivational factor
Дата публікації: 2015
Видавництво: Проблеми сучасної психології
Серія/номер: ;28
Короткий огляд (реферат): Визначено зміст навчальної мотивації та виділено структуру її параметрів. Проаналізовано особливості становлення навчальної мотивації в студентському віці. Досліджено особливості структури та розвитку мотиваційної сфери особистості студента, встановлено характеристики окремих провідних мотивів учіння. Мотивація до навчання визначається як окремий вид мотивації, який включений у навчальну діяльність. Виділено низку параметрів вивчення навчальної мотивації; виокремлено її внутрішні та зовнішні характеристики. Об’єктом дослідження виступають безпосередні мотиви (пізнавальні – прагнення до творчої дослідницької діяльності, процес вирішення пізнавальних задач, самоосвіта, орієнтація на ріст, прагнення розширити кругозір і ерудицію, підвищити культурний рівень), опосередковані мотиви (соціальні – усвідомлення необхідності освіти, престиж освіти, бажання стати повноцінним членом суспільства, відповідальність, соціальна ідентифікація, становище в групі, схвалення з боку викладачів; та мотиви досягнення – краще підготуватися до професійної діяльності й отримати високооплачувану роботу). Класифіковано мотиви діяльності: (1) широкі соціальні мотиви; (2) навчально-пізнавальні мотиви; (3) вузько особистісні; (4) мотиви уникнення невдач. Виокремлено класифікацію мотиваційних орієнтацій: орієнтація на процес, результат, на оцінку викладача, орієнтація на уникнення неприємностей. Досліджено пізнавальні мотиви, значна кількість яких співпадає у студентів першого та четвертого курсів. У студентів старших курсів наявне переважання груп мотивів, які можна інтерпретувати як мотиваційний фактор, що сприяє покращенню навчальної діяльності студентів. Для студентів перших курсів більш характерною є зовнішня негативна мотивація. The content of learning motivation and the structure of its parameters are determined. The features of formation of learning motivation in students’ age are analyzed. Peculiarities of the structure and the development of student’s personality motivational sphere are examined, the characteristics of individual leading learning motives are determined. Motivation to study is defined as a separate type of motivation, which is included in training activity. A number of parameters of learning motivation study are highlighted; its internal and external characteristics are highlighted. The article deals with the immediate motives (cognitive – desire for creative research, the process of solving cognitive tasks, self-education, focusing on growth, the desire to expand horizons and erudition, to raise the cultural level), the implied motives (social – awareness of the need for education, the prestige of education, a desire to become a full member of the society, responsibility, social identification, position in the group, approval from the teachers; and the motives of achievement –to be better prepared for professional activity and to get a well-paid job). Activity motives are classified as follows: (1) broad social motivations; (2) educational motives; (3) personal; (4) the motives to avoid failures. The classification of motivational orientations is outlined: focusing on the process, on the outcome, on the teacher’s assessment, orientation to avoid failures. Educational motives, a considerable number of which is similar for the first and the fourth year students are studied. The senior students prevail with the groups of motives, which can be interpreted as a motivational factor that contributes to improving the students’ training. The first year students are characterized by the external negative motivation.
Опис: Кузьо Л. І. Структура параметрів навчальної мотивації особистості та динаміка її становлення в студентському віці / Л. І. Кузьо // Проблеми сучасної психології. - 2015. - Вип. 28. - С. 249-259.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/5413
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Кузьо Pspl_2015_28_22.pdf81,94 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.