Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/5534
Назва: Public-private partnership mechanism (Web of science)
Інші назви: Механізм державно-приватного партнерства (Web of science)
Автори: Азаренкова, Г.
Azarenkova, H.
ORCID ID: 0000-0003-0101-2989
Алєксєєв, І.
Alieksieiev, I.
ORCID ID: 0000-0001-6618-3100
Гурковський, М.П.
Hurkovskyi, M.P.
ORCID ID: 0000-0003-4275-8576
Орєхова, К.
Oriekhova, K.
ORCID ID: 0000-0003-0214-2750
Головко, О.
Holovko, O.
ORCID ID: 0000-0001-6502-4562
Курило, О.
Kurylo, O.
ORCID ID: 0000-0002-4265-9247
Ключові слова: державно-приватне партнерство
проєкти
принципи
приватизація
державні закупівлі
державне управління
проєктний менеджмент
public-private partnerships
projects
principles
privatization
government procurement
public administration
project management
Дата публікації: 2022
Видавництво: Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики/Financial and credit activity-problems of theory and practice
Серія/номер: ;5
Короткий огляд (реферат): У сучасних умовах господарювання обмежене бюджетне фінансування, недостатність розвитку інфраструктури, необхідність розвитку імпортної заміни змусили державу розвивати та покращувати нові форми взаємодії з приватними інвесторами. Одним із ефективних способів взаємодії з приватним бізнесом у реалізації різних проєктів є державно-приватне партнерство. У статті досліджено елементи механізму державно-приватного партнерства; з’ясовано умови, що утворюють оптимальне середовище для реалізації проєктів механізму державно-приватного партнерства в Україні; розглянуто основні проблеми, пов’язані з ефективним упровадженням державно-приватного партнерства в практиці управління державним майном та визначені можливі напрямки їхнього рішення. Основними компонентами механізму державно-приватного партнерства є: взаємодія, договірна робота, пріоритети проєкту, розподіл ризиків, участь у фінансуванні, розподіл відповідальності, суб’єкт експлуатації фонду. Принципами державної участі в проєктах державно-приватного партнерства повинні бути такі фундаментальні установки: участь та інтерес; дотримання інтересів сторін; прозорість проєкту державно-приватного партнерства, підзвітності та відповідальності за ухвалення рішень; справедливість та дотримання правил при розподілі відповідальності між учасниками проєкту; стабільність взаємодії та координація зусиль між державними установами та приватними інвесторами; ефективність та результативність. Основними умовами для успішної підготовки та реалізації різних форм державно-приватного партнерства, що сприяють підвищенню їхньої ефективності, сприйняттю суспільством, є: розробка реальних проєктів; урахування вимог населення та працівників підприємств; інформаційна підтримка в засобах масової інформації соціально значущих проєктів; створення ефективних органів громадянського моніторингу для реалізації великих проєктів; підготовка персоналу для успішного виконання проєктів державно-приватного партнерства; якісна методична підтримка процедур управління проєктами шляхом формування загальнодоступної національної бази даних проєкту. В Україні приклади успішного впровадження основних державно-приватних проєктів партнерства відсутні. Тому особливо актуальним є розроблення механізму партнерства держави та бізнесу для здійснення транзитного потенціалу України та зростання енергетики, житлово-комунального господарства до європейських стандартів. In modern business conditions, limited budget funding, insufficient infrastructure development, and the need for import substitution forced the state to develop and improve new forms of interaction with private investors. One of the effective methods of interaction with private businesses in the implementation of various projects is a publicprivate partnership. In this article, the elements of the public-private partnership mechanism are explored. The optimal environment-forming conditions for the implementation of the public-private partnership mechanism projects in Ukraine are determined. The fundamental problems, associated with the effective implementation of public-private partnerships in the managing government property practice, are considered. Also, the possible directions for decision public-private partnership problems have been revealed. The main components of the public-private partnership mechanism are interaction, contractual work, project priorities, risk distribution, participation in financing, and distribution of responsibility, a subject of facility operation. The principles of state participation in public-private partnership projects should be the following fundamental installations: participation and interest; compliance with the interests of the parties; Transparency of the project of public-private partnership, accountability and responsibility for the decisions made; Justice and compliance with the rules when distributing responsibility between project participants; stability of interaction and coordination of efforts between government agencies and private investors; Efficiency and effectiveness. The main conditions for the successful preparation and implementation of various forms of public-private partnership, contributing to the increase in their effectiveness, efficiency and perception by society, are the following: Development of real projects; accounting for the opinions and requirements of the population and employees of enterprises; information support in the media, of socially significant projects; the creation of effective civil monitoring authorities for the implementation of large projects; Creation of a personnel basis for the successful implementation of public-private partnership projects; Qualitative methodical support for project management procedures through the formation of a publicly available national project database. There are no examples of successfully implemented major public-private partnership projects. Nevertheless, the need to develop potential partnership mechanism for state and private enterprise to implement the transition of Ukraine to European standards of energy, housing, and social infrastructure are becoming increasingly obvious. Therefore, all the above aspects are extremely important for Ukraine, where the public-private partnership concept as a promising socio-economic institution receives support at the high state level.
Опис: Azarenkova G. Public-private partnership mechanism / Galyna Azarenkova, Ihor Alieksieiev, Mar’yan Hurkovskyy, Kateryna Oriekhova, Olena Golovko, Oksana Kurylo // Фінансово-кредитна діяльність: проблеми теорії та практики/Financial and credit activity-problems of theory and practice. - 2022. - Том 5 (46). - С. 240-248.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/5534
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації індексовані в наукометричних базах Web of Science та Scopus

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Гурковський 3887_240_248.pdf157,07 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.