Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/5654
Назва: Закриття кримінального провадження у зв’язку зі смертю особи, котра вчинила кримінальне правопорушення чи інше суспільно небезпечне діяння
Інші назви: Closure of criminal proceedings in connection with the death of a person who committed a criminal offense or other socially dangerous act
Автори: Навроцька, В.В.
Navrotska, V.V.
ORCID ID: 0000-0002-3407-7984
Ключові слова: закриття кримінального провадження
смерть
померлий
підозрюваний
обвинувачений
примусові заходи медичного характеру
примусові заходи виховного характеру
реабілітація
юридична фікція
closure of criminal proceedings
death
deceased
suspect
accused
coercive measures of a medical nature
coercive measures of an educational nature
rehabilitation
legal fiction
Дата публікації: 2023
Видавництво: Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ
Серія/номер: Юридична;2
Короткий огляд (реферат): Констатовано, що положення п. 5 ч. 1 ст. 284 КПК України, де йдеться про закриття кримінального провадження у зв’язку зі смертю підозрюваного, обвинуваченого та особи, стосовно якої зібрано досить доказів для повідомлення їй про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, але не повідомлено про підозру у зв’язку з її смертю (крім випадків, коли провадження необхідне для реабілітації померлого), не передбачає всіх випадків закриття провадження у зв’язку зі смертю особи, щодо якої здійснюється кримінальне переслідування. Вказано, що недоліком відповідного формулювання є залишення законодавцем поза увагою того факту, що порушити кримінально-правову заборону, а згодом померти здатні також і особи, котрі в принципі не можуть бути підозрюваним, обвинуваченим, але стосовно яких здійснюється кримінальне провадження: особи, щодо яких вирішується (або повинно вирішуватися) питання щодо застосування примусових заходів медичного характеру та неповнолітні, старші за 11 років, але які не досягли віку, з якого настає кримінальна відповідальність та щодо яких вирішується (повинно вирішуватися) питання про застосування примусових заходів виховного характеру. Доведено, що із законодавчого формулювання не зрозуміло, у чому об’єктивується те, що все-таки були підстави підозрювати цю особу у вчиненні кримінального правопорушення, на основі яких доказів було прийнято таке рішення, який працівник органу, що веде кримінальний процес, підозрює померлого та за потреби має нести відповідальність, якщо така підозра була необґрунтованою. Окрім того, обґрунтовано нелогічність підходу, за якого кримінальне провадження закривають щодо особи, якої як учасника процесу на момент закриття провадження взагалі не існувало. З метою подолання такої ситуації автором запропоновано низку змін та доповнень до чинного КПК України. It was established that the provisions of Clause 5, Part 1, Article 284 of the Criminal Procedure Code of Ukraine, which refers to the closure of criminal proceedings in connection with the death of a suspect, an accused person, and a person in respect of whom sufcient evidence has been collected to notify him of the suspicion of committing a criminal offense, but not notifed of suspicion in connection with her death (except when the proceedings are necessary for the rehabilitation of the deceased) does not provide for all cases of closure of proceedings in connection with the death of a person who is being prosecuted. It is indicated that the drawback of the corresponding wording is that the legislator ignores the fact that persons who, in principle, cannot be suspected or accused, but in respect of whom criminal proceedings are being carried out, are also capable of violating a criminal law ban, and subsequently dying before acquiring the appropriate procedural status. proceedings: persons in respect of whom the issue of the application of coercive measures of a medical nature is being resolved (or should be resolved) and minors, older than 11 years, but who have not reached the age from which criminal responsibility arises and in respect of whom the issue of the application of coercive measures is being resolved (should be resolved) of an educational nature. It has been proven that it is not clear from the legislative wording what is objectifed by the fact that there were grounds to suspect this person of committing a criminal offense, on the basis of which evidence such a decision was made that an employee of the body conducting the criminal process suspects the deceased and, if necessary, should bear responsibility if such suspicion was unfounded. In addition, the illogicality of the approach under which criminal proceedings are closed against a person who, as a participant in the process, did not exist at all at the time of closing the proceedings is justifed. In order to overcome this situation, the author proposed a number of changes and additions to the current Code of Criminal Procedure of Ukraine.
Опис: Навроцька В.В. Закриття кримінального провадження у зв’язку зі смертю особи, котра вчинила кримінальне правопорушення чи інше суспільно небезпечне діяння / Навроцька Віра В’ячеславівна // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. - Серія юридична. - 2023. - Вип. 2. - С. 85-93.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/5654
ISSN: 2311-8040
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
12.pdf414,98 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.