Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6074
Назва: Virtual Reality in Art Therapy for Children with Autism (Web of Science, Scopus)
Інші назви: Віртуальна реальність в арттерапії для дітей з аутизмом (Web of Science, Scopus)
Автори: Андруник, В.
Andrunyk, V.
ORCID ID: 0000-0003-0697-7384
Калька, Н.М.
Kalka, N.M.
ORCID ID: 0000-0002-6989-4909
Шестакевич, Т.
Shestakevych, T.
ORCID ID: 0000-0002-4898-6927
Ключові слова: арттерапія
віртуальна реальність
аутизм
art therapy
virtual reality
VR
autism
ASD
Meta Quest
Open Brush
Дата публікації: 2023
Видавництво: 5th International Workshop on Modern Machine Learning Technologies and Data Science
Короткий огляд (реферат): Для людей з розладом аутичного спектру мистецтво є важливим інструментом самовираження. Як діти, так дорослі з розладом спектру аутизму часто візуально мислять, тому мистецтво для них є природний шлях виражати свої почуття та бачення оточуючого світу. Арттерапія використовується в різних ситуаціях для підтримки людей різного віку з психічними та фізичними розладами. Регулярні арттерапевтичні заняття допомагають дітям спілкуватися з однолітками та родиною, розвивати впевненість у собі та контролювати свої емоції. Знайомство з художніми матеріалами також допоможе дитині з аутизмом краще розвивати дрібну та загальну моторику та надати їм більшої гнучкості в незнайомих ситуаціях. Тримати пензлик або олівець, виготовляти намисто або ліпити за допомогою глини дає можливість контроль відчуття і досягати майстерності. Однак традиційні засоби арттерапії не завжди підходять для використання дітьми з аутизмом при підвищеній сенсорній чутливості, що унеможливлює роботу з фарбою, пензлем чи слухати певні музичні композиції тощо. Один із ефективних інструментів, який використовують терапевти для допомоги особам з аутизмом для покращення контакту з оточуючим світом є віртуальна реальність. Терапевти та дослідники аутизму почали використовувати віртуальну реальність у середині 1990-х років, використовуючи технологію для створення середовища, яке допомагає людям з аутизмом симулювати різноманітність ситуацій. Віртуальна арттерапія не стала винятком, і дослідження в цій галузі є надзвичайно актуальними. У нашому дослідженні сеанси арттерапії з участю дітей з аутизмом проводилися з використанням автономного шолома віртуальної реальності Meta Quest 2 і контролерів. Використовувалося програмне забезпечення Open Brush і Drawing Desk, які не мають альтернативи серед безкоштовних програм для малювання VR. For individuals with autism spectrum disorder, art is a significant tool of self-expression. As children and adults with autism spectrum disorder are often visual thinkers, art is a natural way to express their feelings and how they see the world. Art therapy is used in a variety of settings to support people of all ages with mental health and physical disorders. Regular art therapy sessions help students to communicate with peers and family, develop self-confidence and control their emotions. Being familiar with art materials will also help a child with autism develop stronger fine and gross motor skills and give them more flexibility in unfamiliar situations. Holding a brush or pencil, making a necklace by stringing beads, or sculpting with clay creates control of sensation and achievement of mastery. However, traditional art therapy tools are not always suitable for use by children with autism in case of increased sensory sensitivity, which makes it impossible to work with paint, brushes, or listen to certain musical compositions, etc. One of the effective tools that therapists use to help people with autism better communicate and connect with others and the world around them is virtual reality. Autism therapists and researchers began using virtual reality in the mid- 1990s, using the technology to create environments to help individuals with autism simulate a variety of situations. Virtual art therapy was no exception, and research in this field is extremely relevant. Art therapy sessions were conducted using a Meta Quest 2 standalone virtual reality helmet and controllers. The software used is Open Brush and Drawing Desk, which have no alternatives among free VR drawing software.
Опис: Andrunyk V. Virtual Reality in Art Therapy for Children with Autism / Vasyl Andrunyk, Nataliya Kalka, Tetiana Shestakevych // MoMLeT+DS 2023: 5th International Workshop on Modern Machine Learning Technologies and Data Science (June 3, 2023, Lviv, Ukraine). - 2023. - Vol. 3426. - Pp. 514-525.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6074
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації індексовані в наукометричних базах Web of Science та Scopus

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Калька стаття веб, скоп.pdf1,22 MBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.