Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6179
Назва: Адміністративно-правовий режим отримання доступу до земельних ресурсів надрокористувачами у нафтогазовій галузі
Інші назви: Administrative and legal regime of receiving access to land resources by surface users in the oil and gas industry
Автори: Бариляк, А.Б.
Baryliak, A.B.
Хатнюк, Ю.А.
Khatniuk, Yu.A.
Ключові слова: надрокористування
надра
видобуток вуглеводнів
земля
газ
subsoil use
subsoil
hydrocarbon extraction
land
gas
Дата публікації: 2023
Видавництво: Молодий вчений
Серія/номер: ;7
Короткий огляд (реферат): У даній статті проведено аналіз особливостей забезпечення надрокористування та отриманням дозволу на користування земельної ділянки згідно чинного законодавства країни. Актуальність даного питання є важливим для компаній, які займаються видобуванням діяльністю на території України. Зазначено, що з досвіду практичної діяльності та організації роботи у зазначеній сфері вимагає подальших наукових досліджень та визначення вузьких місць для їх вирішення. Серед інструментів забезпечення додержання адміністративно-правового режиму надрокористування на особливу увагу заслуговує контрольно-наглядова діяльність. На сьогодні контрольно-наглядовими повноваженнями наділені Державна служба України з питань праці (надалі Держпраця), Державна служба геології та надр України (надалі Держгеонадра) та Державна екологічна інспекція України (надалі Держекоінспекція). Повноваження Держпраці у сфері надрокористування пов’язані зі здійсненням гірничого нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю й виробничим процесом під час вивчення та використання надр і обумовлені необхідністю забезпечення техногенної безпеки та охорони праці під час здійснення надрокористування та не передбачають установлення факту самовільного користування надрами в процесі перевірок чи розрахунок відповідних збитків державі. Поряд із гірничим наглядом і контролем Держекоінспекцію уповноважено здійснювати державний нагляд (контроль) за додержанням законодавства у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів. Оскільки надра є природними ресурсами, Держекоінспекція реалізує державний нагляд (контроль) за використанням та охороною надр за допомогою: проведення перевірок із застосуванням інструментально-лабораторного контролю і складення актів за результатами здійснення державного нагляду (контролю) за додержанням вимог законодавства з питань, що належать до її компетенції, надання обов’язкових для виконання приписів і розпоряджень щодо усунення виявлених порушень вимог законодавства та здійснює контроль за їх виконанням, а також лабораторні вимірювання (випробування) (пп. 3 п. 4); звернення з поданням про припинення дії спеціальних дозволів на користування надрами в разі порушення вимог законодавства про охорону навколишнього природного середовища під час користування надрами (пп. 51 п. 4); складення протоколів про адміністративні правопорушення та розгляд адміністративних справ, накладення адміністративних стягнень у випадках, передбачених законом (пп. 7 п. 4); розрахунок розміру збитків, завданих державі внаслідок порушення законодавства про надра, пред’явлення відповідних претензій, звернення до суду з відповідними позовами (пп. 8 п. 4); вжиття заходів щодо припинення самовільного користування надрами та забудови площ залягань корисних копалин із порушенням установленого порядку (пп. 10 п. 4). This article analyzes the features of ensuring subsoil use and obtaining permission to use a land plot in accordance with the current legislation of the country. The relevance of this issue is important for companies engaged in mining activities on the territory of Ukraine. It is noted that from the experience of practical activity and organization of work in the specifed feld, further scientifc research and identifcation of bottlenecks for their solution is required. Among the tools for ensuring compliance with the administrative and legal regime of subsoil use, control and supervision activities deserve special attention. Today, the State Labor Service of Ukraine (hereinafter State Labor), the State Geology and Subsoil Service of Ukraine (hereinafter State Geonadra) and the State Environmental Inspection of Ukraine (hereinafter State Ecoinspection) are vested with control and supervisory powers. The powers of the State Department of Labor in the feld of subsoil use are related to the implementation of mining supervision and control over compliance with labor legislation and the production process during the study and use of subsoil and are conditioned by the need to ensure manmade safety and labor protection during the implementation of subsoil use and do not provide for the establishment of the fact of arbitrary use of subsoil in the process of inspections or the calculation of relevant losses to the state. Along with mining supervision and control, the State Environmental Inspection is authorized to carry out state supervision (control) of compliance with legislation in the feld of environmental protection, rational use, reproduction and protection of natural resources. Since the subsoil is a natural resource, the State Inspectorate implements state supervision (control) over the use and protection of the subsoil with the help of: carrying out inspections with the use of instrumental laboratory control and drawing up acts based on the results of state supervision (control) of compliance with the requirements of the legislation on matters falling within its competence, providing binding prescriptions and orders for the elimination of detected violations of the requirements of the legislation and exercising control over them performance, as well as laboratory measurements (tests) (clause 3 clause 4); applying for the termination of special permits for the use of subsoil in case of violation of the requirements of the legislation on environmental protection during the use of subsoil (clause 51, clause 4); drawing up protocols on administrative offenses and consideration of administrative cases, imposition of administrative fnes in cases provided for by law (item 7, item 4); calculation of the amount of damages caused to the state as a result of violation of the legislation on natural resources, presentation of relevant claims, appeal to the court with relevant lawsuits (item 8, item 4); taking measures to stop the arbitrary use of subsoil and the development of areas of mineral deposits in violation of the established order (item 10, item 4).
Опис: Бариляк А.Б. Адміністративно-правовий режим отримання доступу до земельних ресурсів надрокористувачами у нафтогазовій галузі / Бариляк А.Б., Хатнюк Ю.А. // Молодий вчений. - 2023. - № 7 (119). - С. 62-69.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6179
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Хатнюк.pdf336,77 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.