Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6241
Назва: Державна охорона посадових осіб в Україні в умовах воєнного стану
Інші назви: State protection of officials in Ukraine under martial law
Автори: Скриньковський, Р.М.
Skrynkovskyi, R.M.
ORCID ID: 0000-0002-2180-8055
Козяр, Р.Я.
Koziar, R.Ya.
ORCID ID: 0000-0001-9669-2758
Пєтков, С.В.
Pietkov, S.V.
ORCID ID: 0000-0003-4160-767X
Хитра, О.Л.
Khytra, O.L.
ORCID ID: 0000-0002-3632-5101
Комісаров, О.Г.
Komisarov, O.H.
ORCID ID: 0000-0002-7865-0447
Ключові слова: посадові особи держави
Президент України
безпека посадових осіб
правовий режим воєнного стану
збройна агресія
війна Росії проти України
тероризм
міжнародні злочини
state officials
President of Ukraine
security of officials
legal regime of martial law
armed aggression
Russia's war against Ukraine
terrorism
international crimes
Дата публікації: 2023
Видавництво: Інтернаука
Серія/номер: Юридичні науки;5
Короткий огляд (реферат): Відомо, що у перший день повномасштабної російськоукраїнської війни, 24 лютого 2022 року, відповідно до Конституції України і Закону України «Про правовий режим воєнного стану», в умовах воєнного часу Указом Президента України від 24.02.2022 р. № 64/2022 введено воєнний стан в Україні. Таке рішення було ухвалено з метою забезпечення оборони України, захисту безпеки населення та інтересів держави у зв’язку з збройною агресією Російської Федерації проти України та на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України. Російська Федерація – це держава-терорист і держава-спонсор тероризму, яка (спільно з терористичними організаціями, організованими злочинними групами і російською православною церквою) під час повномасштабної війни проти України і в Україні застосовує заборонені засоби і методи ведення воєнних дій, вчиняє тероризм, воєнні злочини, інші міжнародні злочини, здійснює масові вбивства, порушує закони та звичаї війни тощо. Базовий сценарій російського нападу на Україну, 24 лютого 2022 року, включав завдання знищити керівництво держави (вбити Президента України, членів Кабінету Міністрів України, Офісу Президента України та інших посадових осіб держави) і підготувати місто Київ під контроль російської влади. З огляду на викладене вище, метою статті є сформулювати науково обґрунтовані пропозиції щодо державної охорони посадових осіб держави в контексті забезпечення нормального функціонування органів державної влади України та безпеки посадових осіб в умовах воєнного стану, у зв’язку з збройною агресією Російської Федерації проти України. За результатами дослідження з’ясовано, що згідно з законодавством України, в умовах воєнного часу Рада національної безпеки і оборони України, яку очолює Президент України, в межах компетенції і своїх функцій набула право контролю за діяльністю органів виконавчої влади у сфері національної безпеки і оборони в умовах воєнного стану. При цьому одним із головних завдань Управління державної охорони України, згідно з Законом України «Про державну охорону органів державної влади України та посадових осіб», є забезпечення безпеки Президента України, інших посадових осіб держави та членів їхніх сімей в умовах воєнного стану. Сформульовано висновок про те, що за таких обставин та в умовах воєнного часу, з метою забезпечення нормального функціонування органів державної влади України та безпеки посадових осіб, рівень забезпечення безпеки посадових осіб держави в умовах воєнного стану повинен бути належним. У зв’язку з цим необхідно до ст. 6 «Забезпечення безпеки посадових осіб» Закону України «Про державну охорону органів державної влади України та посадових осіб» додати нову частину такого змісту: «В умовах воєнного стану у місцях постійного і тимчасового перебування забезпечується безпека Керівника Офісу Президента України, членів Ради національної безпеки і оборони України. Після припинення або скасування воєнного стану зазначені посадові особи забезпечуються державною охороною протягом півроку, крім випадків набрання законної сили обвинувальним вироком щодо них». It is known that on the first day of the full-scale RussianUkrainian war, February 24, 2022, in accordance with the Constitution of Ukraine and the Law of Ukraine «On the Legal Regime of Martial Law», in wartime conditions, the Decree of the President of Ukraine dated February 24, 2022 No. 64/2022 introduced martial law in Ukraine. This decision was adopted in order to ensure the defense of Ukraine, protect the safety of the population and the interests of the state in connection with the armed aggression of the Russian Federation against Ukraine and based on the proposal of the National Security and Defense Council of Ukraine. The Russian Federation is a terrorist state and a state sponsor of terrorism, which (together with terrorist organizations, organized criminal groups and the russian orthodox church) during a full-scale war against Ukraine and in Ukraine uses prohibited means and methods of conducting military operations, commits terrorism, military crimes, other international crimes, commits mass murders, violates the laws and customs of war, etc. The basic scenario of the russian attack on Ukraine on February 24, 2022, included the task of destroying the leadership of the state (killing the President of Ukraine, members of the Cabinet of Ministers of Ukraine, the Office of the President of Ukraine and other state officials) and preparing the city of Kyiv for the control of the russian authorities. In view of the above, the purpose of the article is to formulate scientifically based proposals regarding the state protection of state officials in the context of ensuring the normal functioning of the state authorities of Ukraine and the safety of officials in the conditions of martial law, in connection with the armed aggression of the Russian Federation against Ukraine. According to the results of the study, it was found that according to the legislation of Ukraine, in wartime conditions, the Council of National Security and Defense of Ukraine, headed by the President of Ukraine, within the limits of its competence and functions, acquired the right to control the activities of executive authorities in the field of national security and defense in conditions of martial law. At the same time, one of the main tasks of the Office of State Security of Ukraine, according to the Law of Ukraine «On State Protection of State Authorities of Ukraine and Officials», is to ensure the safety of the President of Ukraine, other state officials and members of their families under martial law. The conclusion was formulated that under such circumstances and in wartime conditions, in order to ensure the normal functioning of the state authorities of Ukraine and the safety of officials, the level of ensuring the safety of state officials in the conditions of martial law should be adequate. In this regard, it is necessary to Art. 6 «Ensuring the safety of officials» of the Law of Ukraine «On State Protection of State Authorities of Ukraine and Officials» to add a new part with the following content: «In conditions of martial law, the safety of the Head of the Office of the President of Ukraine, members of the National Security Council and defense of Ukraine. After the suspension or abolition of martial law, the said officials are provided with state protection for six months, except in cases where a conviction against them becomes legally binding».
Опис: Скриньковський Р. М. Державна охорона посадових осіб в Україні в умовах воєнного стану / Скриньковський Руслан Миколайович, Козяр Роман Якович, Пєтков Сергій Валерійович, Хитра Олександра Леонтіївна, Комісаров Олександр Геннадійович // Інтернаука. - Серія: Юридичні науки. - 2023. - № 5. - С. 109-119.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6241
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Хитра 2.pdf380,24 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.