Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6372
Назва: Дослідження детермінант селфі у студентської молоді
Інші назви: The Research on Students’ Selfie Determinants
Автори: Калька, Н.М.
Kalka, N.M.
Орищин, Л.С.
Oryshchyn, L.S.
Ключові слова: Я-концепція
ідентичність
самопізнання
самопрезентація
самореклама
віртуальне «Я»
нарцисизм
імідж
візуальна комунікація
селфі
identity
self-knowledge
self-presentation
self-advertisement
virtual «I»
narcissism
prestige
visual communication
selfie
I-concept
Дата публікації: 2015
Видавництво: Проблеми гуманітарних наук
Серія/номер: Психологія;37
Короткий огляд (реферат): У статті проаналізовано причини зростання популярності селфі серед студентів. Представлено результати емпіричного дослідження розповсюдженості цього феномену серед молоді. Описано основні причини захоплення автофотографуванням, серед яких зростання нарцисизму, прагнення до самопізнання, засіб самоідентичності, а також один із сучасних шляхів комунікації. The authors of the article analyze the causes of self growing popularity among students. The basic reason self-portraiting, including the growth of narcissism, the desire for self-identity and selfknowledge, modern way of communication. Some researchers believe that the self is a successful means of selfpromotion in the modern world, helping to successfully «sell» his own individuality. The research’s results prove the main reasons for the popularity selfie among students is demonstrate itself by others. For most students in selfie important demonstrate their emotions, not their mien. When placing self prefer to show the face, and in fact, it is the most «informative» in the analysis of personality. When students downloading selfie in social networks almost half of the students making them available for viewing only group «friends», but much of allowing public access to your photos, very few students make self available only for themselves and for a limited circle of friends online. Students accommodation only the best photos in the networks, and mostly where they share the photo. All students don’t interest in negative comments on photos and does not react to them. As for the self of others, respondents most students pay attention to the overall image, the face and its parts, and later at the detail and esthetics and pay very little attention to environment. All students use selfie as an opportunity to express themselves to others in such a way that allows them to look again at themselves and show themselves in other convenient angle to provide the best possible perception of his own «I».
Опис: Калька Н. Дослідження детермінант селфі у студентської молоді / Н. Калька, Л. Орищин // Проблеми гуманітарних наук. - Серія: Психологія. - 2015. - Вип. 37. - С. 247-258.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6372
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
cgiirbis_64.pdf278,81 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.