Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6474
Назва: Структурні компоненти Я-концепції майбутніх рятувальників
Інші назви: Structural Components of the Self-Concept of Future Rescuers
Автори: Вавринів, О.С.
Vavryniv, O.S.
Маковецька, М.
Makovetska, M.
Ключові слова: Я-концепція
структурні компоненти
теоретико-емпіричний аналіз
Self-concept
structural components
theoretical and empirical analysis
Дата публікації: 2019
Видавництво: Педагогіка і психологія професійної освіти
Серія/номер: ;1
Короткий огляд (реферат): У психологічних дослідженнях різних авторів уявлення про Я-концепцію дуже різноманітні та неоднорідні. Якщо одні дослідники намагаються приділити більше уваги вивченню Я-образу, то інші зупиняються на вивченні проблеми самоставлення і його будови, розглядають будову самосвідомості, досліджують структуру Я-концепції. У статті здійснено теоретичний аналіз основних характеристик Я-концепції особистості й емпірично досліджено структурні компоненти Я-концепції майбутніх рятувальників. Я-концепція курсантів-рятувальників впливає на всі життєві прояви людини, відіграючи самостійну роль у її житті. Визначено зміст поняття «Я-концепція» і фактори, які впливають на формування Я-концепції особистості, з’ясовано функціонально-рольові аспекти Я-концепції, виокремлено структурні компоненти Я-концепції. Емпірично досліджено структурні компоненти Я-концепції майбутніх рятувальників – курсантів першого курсу Львівського державного університету безпеки життєдіяльності: когнітивний, емоційно-оцінний, поведінковий. Встановлено, що у майбутніх рятувальників переважає когнітивний компонент структури Я-концепції, який виражається у зв’язках із соціальною ідентичністю, товариськістю і незалежністю. Емоційно-оцінний компонент також притаманний структурі особистості курсантів та має зв’язки із середнім рівнем домагань і адекватною самооцінкою,середнім рівнем ригідності, низьким рівнем фрустрації, середнім рівнем тривожності й агресивності. Поведінковий компонент виражається у тому, що під час виникнення конфліктних ситуацій у курсантів переважають такі типи поведінки, як співпраця та суперництво. Такі результати свідчать про розуміння курсантами своїх можливостей. Psychological studies of different authors about Self-concept are quite diverse and heterogeneous. If some researchers are trying to pay more attention to the study of Self-image, others focus on the study of the personal selfconception and its structure, the structure of consciousness is considered, the structure of Self-concept is examined. The article presents the results of theoretical and empirical studies of the structure of one of the most challenging problems of the Self-concept of students-rescuers, which affects all manifestations of life playing an independent role in human life, from early childhood to old age. The notion of «Self-concept» and the factors influencing the formation of the personality’s Self-concept were defined, the functional-role aspects of Self-concept were clarified, the structural characteristics of Selfconcept and the structural components of the personality’s Self-concept were shown. The structural components of the Self-concept of future rescuers – first year students of Lviv State University of Life Safety were studied empirically, namely: cognitive, emotional and evaluative, behavioral ones. It was established that the cognitive component predominates in the structure of future rescuers’ Self-concept, which is manifested in relations with social identity, sociability and independence. The emotional and evaluative component is also inherent in the cadets’ personality structure and has links to the average level of aspirations and adequate self-esteem, moderate rigidity, low frustration, moderate anxiety and aggressiveness. The behavioral component is expressed in the fact that during the emergence of conflict situations, the following types of behavior, such as cooperation and rivalry, prevail in cadets. Such results indicate that cadets understand their capabilities.
Опис: Вавринів О. Структурні компоненти Я-концепції майбутніх рятувальників / Олена Вавринів, Марта Маковецька // Педагогіка і психологія професійної освіти. - 2019. - № 1. - С. 131-140.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6474
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Вавринів 1220-Текст статті-4247-1-10-20190808.pdf546,88 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.