Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6567
Назва: Історичний шлях становлення музикотерапії як сучасного арттерапевтичного напряму
Інші назви: The historical way of the establishment of music therapy as a modern art therapeutic direction
Автори: Ковальчук, З.Я.
Kovalchuk, Z.Ya.
ORCID ID: 0000-0002-2355-2129
Ключові слова: музична терапія
Віденська школа
музикотерапевти
психотерапія
music therapy
Viennese school
music therapists
psychotherapy
Дата публікації: 2023
Видавництво: ЛьвДУВС
Серія/номер: Психологічна;1
Короткий огляд (реферат): У статті авторка описує історичний шлях становлення музикотерапії, яка є усвідомленим та спланованим лікуванням людей з соціальними, інтелектуальними, психічними, фізичними розладами та іншими станами страждання. Ця психотерапія ставить собі за мету пом’якшити чи зовсім усунути симптоми, змінити установки та поведінкові прояви, що призводять до психічних відхилень, підтримати чи відновити здоров’я. Лікування музикотерапією відбувається в межах терапевтичного стосунку. Саме тому авторка розкриває усі секрети становлення цього ще не надто популярного напрямку в Україні, описує етапи його формування та розкриває портрети перших музикотерапевтів. В американській та європейській системах охорони здоров’я музикотерапія застосовується у різних напрямках клінічної медицини, зокрема психіатрії, неонатології, психосоматиці, реабілітації та терапії клієнтів з обмеженими можливостями, онкології, неврології, паліативній медицині й хоспісі, геріатрії тощо Новизна та ефективність цього напрямку залучає фахівців у цілому світі. У статті авторка послуговується фазовою моделлю становлення Віденської школи за Обергельсбахером. Він виокремлює піонерську фазу (1958–1970), фазу розробки (1970–1992), фазу диференціації (1992–2009). У статті також представлені інші ракурси на історичні етапи становлення Віденської школи музикотерапії. Частково розкривається стан музикотерапії в Україні сьогодні, адже поки що в нас відсутня окрема спеціалізація чи спеціальність, а музичні терапевти не мають базової професійної грунтовної підготовки. А тому перші кроки роблять ентузіасти, серед яких – психологи, соціальні працівники, педагоги, психотерапевти, медпрацівники, люди мистецтва, проте немає науково-теоретичної бази, системної практики та навчання. Саме тому на сьогодні одним з головних завдань є популяризація та якнайшвидше засвоєння цього напрямку через інтеграцію в європейську систему музикотерапії. In the article, the author describes the historical path of the formation of music therapy, which is a conscious and planned treatment of people with social, intellectual, mental, physical disorders and other states of suffering. This psychotherapy aims to alleviate or completely eliminate symptoms, change attitudes and behavioral manifestations that lead to mental disorders, and maintain or restore health. Music therapy treatment takes place within the therapeutic relationship. That is why the author reveals all the secrets of the formation of this not yet very popular direction in Ukraine, describes the stages of its formation and reveals the portraits of the first music therapists. In the American and European health care systems, music therapy is used in various areas of clinical medicine, in particular, psychiatry, neonatology, psychosomatics, rehabilitation and therapy of clients with disabilities, oncology, neurology, palliative medicine and hospice, geriatrics, etc. The novelty and effectiveness of this area attracts specialists in the whole world. In the article, the author uses the phase model of the formation of the Viennese school according to Obergelsbacher. It distinguishes the pioneering phase (1958–1970), the development phase (1970–1992), and the differentiation phase (1992–2009). The article also presents other perspectives on the historical stages of the formation of the Viennese School of Music Therapy. The state of music therapy in Ukraine today is partially revealed, because we still do not have a separate specialization or specialty, and music therapists do not have basic professional thorough training. And that’s why the first steps are taken by enthusiasts, including psychologists, social workers, teachers, psychotherapists, medical workers, artists, but there is no scientific and theoretical base, systematic practice and training. That is why today one of the main tasks is the popularization and assimilation of this direction as soon as possible through integration into the European system of music therapy.
Опис: Ковальчук З.Я. Історичний шлях становлення музикотерапії як сучасного арттерапевтичного напряму / Зоряна Ярославівна Ковальчук // Науковий вісник Львівського державного університету внутрішніх справ. - Серія психологічна. - 2023. - Вип. 1. - С. 46-53.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): https://dspace.lvduvs.edu.ua/handle/1234567890/6567
ISSN: 2311-8458
Розташовується у зібраннях:Наукові публікації

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
Kovalchuk 7.pdf395,52 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.